1 499 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Lossa diskmaskinsplåtar i överkant
Hej, har en diskmaskin som jag nu måste lossa för att lägga in ett köksgolv plus en plastskiva mot läckage.
Överst sitter två plåtar med 'vingar' som då en skruv fäster mot underdelen av bänkskivan.
Plåtarna är sedan vikta runt det övre hörnet av maskinen och ser ut att vara fästa mot maskinens plåtram med någon speciell teknik, där syns små 'brännmärken' i plåten.
Försöker lossa dessa plåtar men lyckas ej.
Tips?
MVH/Jimmy
Överst sitter två plåtar med 'vingar' som då en skruv fäster mot underdelen av bänkskivan.
Plåtarna är sedan vikta runt det övre hörnet av maskinen och ser ut att vara fästa mot maskinens plåtram med någon speciell teknik, där syns små 'brännmärken' i plåten.
Försöker lossa dessa plåtar men lyckas ej.
Tips?
MVH/Jimmy
Små brännmäsken sa du.. är det inte så att den är punktsvetsad där ?
Annars så ska det nog räcka med att lossa skruvarna som håller den i bänkskivan,
Jag kommer inte ihåg riktigt, men jag undrar om man inte ibland först ställer dit maskinen, och sedan när den är injusterad, så skruvar man dit plåten. ?
Annars så ska det nog räcka med att lossa skruvarna som håller den i bänkskivan,
Jag kommer inte ihåg riktigt, men jag undrar om man inte ibland först ställer dit maskinen, och sedan när den är injusterad, så skruvar man dit plåten. ?
Tydliga bilder krävs för att lösa detta dilemma..
Går det att trycka in maskinen, eller sitter den stumt i överkant ?
Det finns väl lite olika lösningar på det fästet, jag har mest pysslat med Siemens, och inte ens där minns jag riktigt hur det ser ut,
Går det att trycka in maskinen, eller sitter den stumt i överkant ?
Det finns väl lite olika lösningar på det fästet, jag har mest pysslat med Siemens, och inte ens där minns jag riktigt hur det ser ut,
Lite OT kanske men eftersom du säger att du pysslat med Siemens kanske du kan ha ett förslag på hur vi ska göra: De här "vinkelfästena": hur sätter man fast dem i diskmaskinen? Jag förstår att vi ska vika dem för att fästa dem i skåpstommen, men jag förstår inte hur jag ska fästa dem i maskinen... Vi har en helintegrerad diskmaskin från Siemens.Mäster skrev: