7 916 läst · 5 svar
8k läst
5 svar
Erfarenhet av Rustas laminatgolv?
Hej,
Undrar om någon har erfarenhet av de laminatgolv som går att köpa på Rusta? Priset låter lite för bra för att vara sant (49-129 kr/m2) men vem vet, kanske nåt att testa? Tänkte lägga nytt i mitt kök på ca 10 kvadrat om jag hittar nåt billigt...
Undrar om någon har erfarenhet av de laminatgolv som går att köpa på Rusta? Priset låter lite för bra för att vara sant (49-129 kr/m2) men vem vet, kanske nåt att testa? Tänkte lägga nytt i mitt kök på ca 10 kvadrat om jag hittar nåt billigt...
Jag har lagt Rustas golf i ett rum om ca 20 kvm. Oerhört mycket golv för pengarna tycker jag. Rummet används som kontor och datorstolen rullar fram och tillbaka ständigt under dagarna. Tycker golvet är slitstarkt och det känns inte så plastigt som laminatgolv kan göra.
Enda jag la märke til när jag la golvet är att man får vara väldigt försiktig när man slår ihop brädorna, annars slår du väldigt lätt upp flisor i skarvarna på kortsidorna. Det är nu ett par år sedan jag köpte golvet så dom kan bytt leverantör sen dess.
Enda jag la märke til när jag la golvet är att man får vara väldigt försiktig när man slår ihop brädorna, annars slår du väldigt lätt upp flisor i skarvarna på kortsidorna. Det är nu ett par år sedan jag köpte golvet så dom kan bytt leverantör sen dess.
Vi lade ca 120 m2 i en lokal som används för lättare fysisk aktivitet (ej skor). Inga som helst problem efter närmare tre år. (Jo, en flisa har gick tidigt, men det kan ev ha varit vårt eget fel.)
Golvet är tillv i Schweiz och har 15 års garanti, vilken jag inte tror vi behöver utnyttja baserat på erfarenheten så här långt.
Om det är samma golv som säljs nuförtiden är som sagt svårt att veta.
Golvet är tillv i Schweiz och har 15 års garanti, vilken jag inte tror vi behöver utnyttja baserat på erfarenheten så här långt.
Om det är samma golv som säljs nuförtiden är som sagt svårt att veta.