1 081 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Badrumsskada i BRF vad händer då ?
Hej
Vi tittar på en BRF lgh/radhus från 1993, då ringer en klocka att golvbrunnsbyte-kravet ligger där nånstans eller om det
var 1994 ?
Vad händer om man får en vattenskada/fuktskada och måste riva ut hela badrummet?
Låt oss säga att det beror på att det är "gamla" brunnen från 1993 som är orsaken.
Får man stå för hela kalaset själv?
Och från 1993 så är väl värdet 0:- på allt iom. ålder eller ?
Iom. att det är en BRF så tar väl de kost, de äger ju fastigheten eller ??
Många frågor blir det....
Jocke
Vi tittar på en BRF lgh/radhus från 1993, då ringer en klocka att golvbrunnsbyte-kravet ligger där nånstans eller om det
var 1994 ?
Vad händer om man får en vattenskada/fuktskada och måste riva ut hela badrummet?
Låt oss säga att det beror på att det är "gamla" brunnen från 1993 som är orsaken.
Får man stå för hela kalaset själv?
Och från 1993 så är väl värdet 0:- på allt iom. ålder eller ?
Iom. att det är en BRF så tar väl de kost, de äger ju fastigheten eller ??
Många frågor blir det....
Jocke
I allmänhet är det såhär:
Bostadsrättsinnehavaren svarar inte för reparationer av ledningar för avlopp, värme, gas, el och vatten som föreningen har försett lägenheten med och de tjänar mer än en lägenhet. Detsamma gäller för ventilationskanaler.
Hur det förhåller sig i det enskilda fallet framgår av stadgarna.
Bostadsrättsinnehavaren svarar inte för reparationer av ledningar för avlopp, värme, gas, el och vatten som föreningen har försett lägenheten med och de tjänar mer än en lägenhet. Detsamma gäller för ventilationskanaler.
Hur det förhåller sig i det enskilda fallet framgår av stadgarna.
Ja, där ser man.
Har läst lite mer på nätet och det verkar som man sitter i samma sits i brf som i en villa. Dvs. om det blir en skada så är det jag som återställer osv. och inte brf.
Exkl. avlopp, värme, el & vatten då
Jag som trodde det skulle vara "enklare" att flytta till en Brf, kanske var hyresrätt jag tänkte på
Jocke
Har läst lite mer på nätet och det verkar som man sitter i samma sits i brf som i en villa. Dvs. om det blir en skada så är det jag som återställer osv. och inte brf.
Exkl. avlopp, värme, el & vatten då
Jag som trodde det skulle vara "enklare" att flytta till en Brf, kanske var hyresrätt jag tänkte på
Jocke
Liknande trådar
-
Reparation i badrum - vem ansvarar för avstängning av vatten i BRF?
Vatten & Avlopp -
Med vilken rätt kan brf neka underuthyrning?
Bostadsrätt -
Vägran utlämna medlemsförteckningen i en brf
Juridik -
Händer under sommaren på Byggahus.se
Bloggkommentarer -
Hur ofta ska vi rengöra avloppsrören!? Brf 50 lgh 3 vån
Bostadsrätt