--------------------------------------------------------------------------------

http://www.tvins.com/products/h2oturbo/h2oturbo.php

någon som har en sådan här. är det skit eller kan det vara så att det funkar. tycker vatten filtret verka vara en rätt bra ide. o nu när det ändå är dags för en ny dammsugare så

Varför har den ett HEPA-filter om nu vattnet är ett så kraftfullt ffilter??
Även om själva principen verkar klok så skulle jag aldrig köpa en så dyr produkt från TV-shop. Deras affärside är ju att sälja billigt skräp dyrt och jag kan tänka mig att det är en kinadammsugare i billig stenhård plast och att motorn låter som ett flygplan.

När jag köper dammsugare så är den största faktorn för mig hur mycket den låter. Köpte en Electrolux Ultrasilencer och är mycket nöjd med både ljud och sugförmåga. Den kostade lite mindre än H20 Vac

/John

Googla på "h2o vac turbo" och det poppar upp en massa omdömen att kolla på.

En stor nackdel är vad det verkar, stanken från vattentanken om man inte tömmer den varje gång plus att den av många anses som otymplig och tung.

En del är lyriska...

Jag skulle nog också bli lite fundersam till vad den där vattentanken kommer att ha för livsformer efter ett tag :)

Tanken (alltså den i hjärnan på designern) (och detta ser man även på reklamen) är att man ska tömma ur den likt en skurhink. Låter man skurhinken stå vanligtvis? Inte min iaf. Det är även en grovsil som tar hand om det värsta så det inte stoppar toaavloppet.

Här kommer även "abret". Man MÅSTE ju alltså tömma den varje gång eller dag :( Funkar ju inte sådär superbra för oss som kan smådammsuga 5-6 gånger på en dag (hall & kök). Men kanske bättre för veckodammsugare.

Tänkte vänta med att köpa junket tills den finns på rusta/jula/ÖoB till humanare pris. Då för att aska ur pannan :D

Köp inte!
Den skrämmer ihjäl din bebis!Den låter som ett jetplan.Suger inte alls upp,munstycket bara skjuter skiten framför sig.Luktar kloak om den, om man inte tömmer ur vattnet på en gång.Smååå hjul som gnisslar och fastnar på trösklar.Kort elsladd.Bakstycket över vattenbehållaren ramlar av titt som tätt.Slangen lossar från sitt fäste i maskinen.Litet hål i munstycket gör att större föremål än grus fastnar i munstycket.De röda fejkborstarna av plast i munstycket ramlar bort.Stålröret glappar och lossnar från slanghandtaget.
VARNING!!!

H
Dammsugare med vattenfilter saluförs som en lyxprodukt i de flesta underutvecklade länder. Haken är bara att vattnet sprids ut som aerosol i andra änden av dammsugaren. Oavsett om vattnet är bytt eller inte innehåller aerosoldropparna bakterier som följer med ned i luftrören vid inandning och orsakar infektioner.
De luftfuktare som såldes för länge sedan och hade en pump som sprutade finfördelade vattendroppar ut i rummet gav precis samma problem.

• Gilla
tomson5
  • Laddar…
Som vanligt gäller devisen: Allt tvshop säljer är crap annars hade det funnits i vanliga affärer ;)

Var tveksam till denna produkt, reklamen såg ju bra ut, men nu visar sig faktat :D

• Gilla
tomson5
  • Laddar…
Jag handlar alla mina kvalitetsmaskiner på Ellos;):D.

Fortfarande dubbla priset mot vad jag kan tänka mig för en asksug :D

Har en sån och den tar tyvärr inte upp allt damm. Tänkte bygga nåt eget med tryckluft men har inte orkat. Att suga genom vatten är ju tex 100% mot damm.

Kör man trycklluft kan man ju lägga en "frånluft" som går utomhus.

v-g skrev:
Har en sån och den tar tyvärr inte upp allt damm. Tänkte bygga nåt eget med tryckluft men har inte orkat. Att suga genom vatten är ju tex 100% mot damm.
Nja, jag tror inte du kan undvika att få ut aerosol bakvägen, vilket har en tendens att ta sig längre ned i luftvägarna om jag inte missminner mig. HEPA-filter och våttorka, den gamla fina metoden funkar nog även i dessa dagar av TV-shop och Ellos.
(Vet någon om HEPA-filtret sitter före eller efter vattenlåset?)

Jo fast det är lite svårt att våttorka i pannrummet :D Inne i pannan är det iaf nästintill omöjligt ;)

Därav slang ut och sen ner i en hink det är ju ganska bra. Men om sotet först måste genom dammsugaren så är den kaputtski ganska snart. Sot är förbaskat finfördelat så det är som att suga upp mjöl om någon provat det (täpper påsen direkt).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.