4 535 läst · 25 svar
5k läst
25 svar
höja bud, hur mycket?
Tänk va skönt det hade varit om det fanns ett facit som kunde kika i.
Det här är ju skit svårt!
Det här är ju skit svårt!
Bra fråga.. spekulerar själv i att det blir lite panik om det finns gott om osålda hus efter påsk, men det finns gott om åsikter om den saken på det här forumet.Sushi skrev:
Anledningen till min kommentar var att man nu på CNN allvarligt diskuterar om det "bara" blir en långvarig lågkonjunktur, eller om det blir en regelrätt depression :eek:.
Jag vet inte vad de har för kostnader för att bo i huset, men man kan normalt sett bo väldigt länge i ett hus för ett par hundratusen kronor. Många år, om den alternativa kostnaden för att bo inte är mycket lägre. Om man inte är tvingad att sälja så kan det vara vettigare att vänta ut en köpare.Sushi skrev:
Finns det inga andra hus som intresserar dig? Det är onekligen så att börjar finnas människor som måste sälja sina hus eftersom man blivit arbetslös, och prognoserna ser inte så ljusa ut.
CNN tjänar sina pengar på tittarsiffror, ingen kris och inget krig så kollar ingen på CNN, så det gäller ju för dem att stå på nu så att folk kollar. När jag var i USA förra månaden hade alla vanliga reor byt ut namnet till "closing sales" etc, men bolagen skulle inte stänga utan det var bara årets trend ... hönshjärnor ...mycke_nu skrev:
De överdriver ju allt så förbaskat i det landet, allt ska vara - BIG !
Vi har hittat ett hus som passar os perfekt, vi vet bara inte om huset ligger där vi vill att det ska ligga. Vi känner inte alls till stället... Finns många fördelar med att flytta dit, men så klart är man nervös för att flytta till ett nytt ställe och sen ångra sig och då inte få sålt huset pga av lågkonjunktur eller depression.
Nu var det den Britiska upplagan av CNN, men visst har du rätt i att dom måste fylla programtiden med något..tallmilan skrev:CNN tjänar sina pengar på tittarsiffror, ingen kris och inget krig så kollar ingen på CNN, så det gäller ju för dem att stå på nu så att folk kollar. När jag var i USA förra månaden hade alla vanliga reor byt ut namnet till "closing sales" etc, men bolagen skulle inte stänga utan det var bara årets trend ... hönshjärnor ...
De överdriver ju allt så förbaskat i det landet, allt ska vara - BIG !
Edit: Det var kanske Closing Out Sale, vilket betyder just slutförsäljning av en produkt.
Redigerat:
Är också övertygad att huspriserna kommer att stiga nu i vår.
Det finns många som har velat köpa hus hela hösten och vintern men som inte "vågat" för all skrämsel propaganda.
Skulle det nu bli en ränte sänkning till i februari så finns det inget att sitta och vänta på om man har jobb och hyfsad ekonomi. Det är bra ränta och bra priser på husen, kommer säkert att komma i full gång till våren när folk inte orkar vänta längre och förstår att det inte är så dyrt. De som sitter i hyreslägenheter betalar säkert (beroende på storleken såklart) mer i månaden än vad ett vanligt normaldyrt hus gör till de ränterna som vi har idag!
Skulle jag köpa hus skulle jag gjort det nu!
Lycka till!
Det finns många som har velat köpa hus hela hösten och vintern men som inte "vågat" för all skrämsel propaganda.
Skulle det nu bli en ränte sänkning till i februari så finns det inget att sitta och vänta på om man har jobb och hyfsad ekonomi. Det är bra ränta och bra priser på husen, kommer säkert att komma i full gång till våren när folk inte orkar vänta längre och förstår att det inte är så dyrt. De som sitter i hyreslägenheter betalar säkert (beroende på storleken såklart) mer i månaden än vad ett vanligt normaldyrt hus gör till de ränterna som vi har idag!
Skulle jag köpa hus skulle jag gjort det nu!
Lycka till!
För att återgå till ursprungsfrågan om hur mycket man ska höja så har nog de flesta svaren redan varit uppe. Det som jag själv har funderat över är att se hur prissättningen är satt efter aktuellt K/T-tal. Många mäklare ligger fortfarande väldigt högt medans andra sätter ett utrop på, eller strax under aktuellt K/T-tal.
Sedan spelar kanske inte just 25 000 så stor roll när det rör sig om ett köp i den klassen? Hur många kronor skulle det bli extra i månaden?
Sedan spelar kanske inte just 25 000 så stor roll när det rör sig om ett köp i den klassen? Hur många kronor skulle det bli extra i månaden?