7 885 läst · 18 svar
8k läst
18 svar
Byta termostat på golvvärme? Eljo Trend?
Sida 1 av 2
Hej...
Glad i hågen skulle jag koppla in dimmer och termostat i samma ram, men det gick inte... Termostaten passade inte i Trend ramen tyvärr...
Så min fråga är, har ni tips på termostater för golvvärme som passar i trend-serien? Kan man koppla in vilken termostat som hellst? Det är ingjutet en golvtempgivare också...
Glad i hågen skulle jag koppla in dimmer och termostat i samma ram, men det gick inte... Termostaten passade inte i Trend ramen tyvärr...
Så min fråga är, har ni tips på termostater för golvvärme som passar i trend-serien? Kan man koppla in vilken termostat som hellst? Det är ingjutet en golvtempgivare också...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Är det golvgivare?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Din termostat går på golvgivare alltså? Inte luft?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Min första tanke när jag såg kombinationen var att om termostaten går på rummets lufttemperatur så kan risken att den störs av värmeutvecklingen i dimmern vara ganska stor.
Men följde det inte med en termostat till golvvärmen???
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Oftast följer det ju med ramar både för Elko och Elko
Får man fråga vilket märke det va på golvvärme kabeln?
Relaterad fråga: kan man byta en bef. golvvärmetermostat? Jag antar att det är olika givare, vilket gör att man måste dra ut den gamla (förmodligen inga problem om den ligger i rör) och stoppa i den nya, men hur lätt är det om det är flexrör (vilket det förmodligen är)?
Någon som testat?
Någon som testat?