7 442 läst · 29 svar
7k läst
29 svar
Varning för Byggmax dosor!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har konto hos en grossist via företaget, eftersom vi köper in en del nätverkmateriel o dyl. Inga stora volymer, men jag kollade vårt pris på samma FK som Jula säljer, ammokabel. 2.27 per meter exkl moms. Jula tar 199 för en rulle inkl moms...
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 011 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 011 inlägg
Först ska vi vara petiga.... förorten heter Rinkeby, dvs med eRrrrr skrev:
Sen ska du få en länk http://www.rinkabyror.se/
Och dom finns inte i förorten......
Rinkaby är en liten ort i Skåne, Rinkeby däremot ligger i Stockholm. Rinkaby Rör (eller Rinkaby i vardagligt forumtal) kränger VVS-prylar till lååååångt under de priser som den lokala handlaren tar. Att det sedan är examt samma prylar är beviset för att man inte alltid får vad man betalar för.Rrrrr skrev:
Jo, de som säljer dyra märkesvaror vill ju gärna få oss att tro att pris och kvalitet går hand i hand. Det finns ju alldeles utmärkt många exempel på att man kan hitta exakt samma pryl för halva normalpriset på någon billighetshandel.
Moderator
· Stockholm
· 52 280 inlägg
Det funkar inte, om man inte har en skaplig omsättning så får man inte ttillräckligt hög rabatt hos grossisten.elmont skrev:
Jag handlade lite rörprylar på AHlsells en gång, en kollega hade konto där som jag lånade, efterssom hans konto gällde kyl prylar, så fick jag "bara" 20% rabatt på VVS prylar. De kostade då 150% mer än motsvarande hos sigro.se (båda var av samma fabrikat).
Om jag då hade handlat el prylar istället så antar jag att jag hade fått 20% rabatt där också, vilket skulle inneburit ca 700kr för 100m FK.
Det är bra att ha tillgång till ett konto, för man kan köpa prylar som annars är svårt att få tag på, men ändå till hemska priser.
Man får definitivt inte alltid vad man betalar för. Kan berätta om en kille här i norrbotten som startade ett klädmärke och sydde upp riktigt snygga skidkläder. Priset satte man lågt för att få sälja mycket jackor men försäljningen uteblev. Då kom nån på att man kanske skulle höja priset så, sagt och gjort, man näst intill dubblade priset och vips började försäljningen ta fart... Säger lite om hur vi människor fungerar. Bara för att en sak är dyr så tror många att den är bra fast det i själva verket är en lågprisprodukt.
Köpte en 50mm 15graders avloppsböj på k-rauta för 19 kr och när jag skulle komplettera med en likadan från Woody kostade den 46 kr. För samma skit. Fick 10 % rabatt men det blev ändå över 100 % dyrare....
Köpte en 50mm 15graders avloppsböj på k-rauta för 19 kr och när jag skulle komplettera med en likadan från Woody kostade den 46 kr. För samma skit. Fick 10 % rabatt men det blev ändå över 100 % dyrare....
Redigerat:
Parfym är en sådan produkt som inte går att sälja billigt.
Hifi-märket Linn gjorde från början mycket fina skivspelare som de satt ett pris på som motsvarade produktionskostnader och normal vinst. Mycket få visste vad Linn var på den tiden. Man provade att höja priset rejält och då tog försäljningen fart. Fortfarande mycket fina skivspelare, men nu med ett pris som motsvarade kvalitén...
Hifi-märket Linn gjorde från början mycket fina skivspelare som de satt ett pris på som motsvarade produktionskostnader och normal vinst. Mycket få visste vad Linn var på den tiden. Man provade att höja priset rejält och då tog försäljningen fart. Fortfarande mycket fina skivspelare, men nu med ett pris som motsvarade kvalitén...
Liknande trådar
-
Varning för Parkettbutiken.se
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för Byggmax produkter - ingen kvalitetskontroll
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för Byggmax Takfärg
Byggmaterial & Byggteknik -
Varning för Byggmax skruv!
Byggmaterial & Byggteknik -
Varning för Byggmax Lätt Hand Spackel!!
Färg, Måla & Tapetsera