2 431 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
köpa små fristående elelement?
Då jag inte lyckas få ordning på den vattenburna värmen, huset blir så iskallt så det hänger istapp i köksblandaren, händerna värker, ja det är helt enkelt kallt.
Kan det vara en idé att köpa något litet elelement då måntro, eller flera rentav eller är det bortkastade pengar? Tänker på att vattnet inte ska frysa i första hand. Nu hade den kranen iofs stått och droppat, de andra hade int frusit tack å lov.
Bauhaus har ju små oljeelement för några hundra, vore en sådan något eller är de billig skit som tar eld?
Kan det vara en idé att köpa något litet elelement då måntro, eller flera rentav eller är det bortkastade pengar? Tänker på att vattnet inte ska frysa i första hand. Nu hade den kranen iofs stått och droppat, de andra hade int frusit tack å lov.
Bauhaus har ju små oljeelement för några hundra, vore en sådan något eller är de billig skit som tar eld?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Kanske en kupévärmare är billigare.
Protte
Protte
Harald Nyborg säljer 2000W kupefläktar för 58:-!
Köp 4-5 st, ställ in i ditt hus. Kolla så att du sprider ut de på olika säkringar och gärna olika huvudsäkringar.
Jag har köpt samma typ på NetOnNet, där kostade de 99:- Nedrans. Antaglgien gjorda i samma fabrik någonstans österöver.
Köp 4-5 st, ställ in i ditt hus. Kolla så att du sprider ut de på olika säkringar och gärna olika huvudsäkringar.
Jag har köpt samma typ på NetOnNet, där kostade de 99:- Nedrans. Antaglgien gjorda i samma fabrik någonstans österöver.
Tror inte det är nåon risk att oljefyllda element tar eld, (Det är ju en stålkonstruktion).
En eller ett par "små 2kW byggfläktar" av den typ som säljs lite varstans är dock nog bättre än kupevärmare.(Och billigare än oljefyllda radiatorer).
En eller ett par "små 2kW byggfläktar" av den typ som säljs lite varstans är dock nog bättre än kupevärmare.(Och billigare än oljefyllda radiatorer).
Skulle de göra någon nytta berörande skydda att det fryser i ledningarna?
Har ett rejält element i det rummet som vattenpumpen och det är, sen leds det ju en bra sträcka under jord till villan, men sen, vad är bäst - att sätta en värmare i pann-rummet eller några inne i huset?
Var brukar det frysa?
Har ett rejält element i det rummet som vattenpumpen och det är, sen leds det ju en bra sträcka under jord till villan, men sen, vad är bäst - att sätta en värmare i pann-rummet eller några inne i huset?
Var brukar det frysa?
Om du skall skydda en för grunt liggande kallvattenledning, finns det ju el-slingor man kan lägga in i röret på några watt. Ingen värmare i världen kommer annars kunna hindra att det fryser i röret mellan två hus om ledningen inte ligger frostfritt och har stillastående vattten.
Liknande trådar
-
Köpa Smålandsvilla byggd 2013
Hustillverkare -
Intresserad av att köpa hus, småsprickor i fasaden dock
Fasad -
Andningsmask. Vilket filer skakar köpa?
Miljö & Hälsa -
Var kan jag köpa ett verktyg för att svetsa en våtrumsmatta?
Badrum -
Är det smart att köpa andelar i solcellspark?
Solceller, Solfångare, Solenergi