TheStills skrev:
Jag kan bara också hålla med tidigare att 'Snickarboden' är helt på rätt spår.
Kommunikation är AoO. Jag skulle till och med acceptera att man kommer en annan dag än avtalat bara man meddelar detta i någorlunda tid.

Jag har funderat på om man inte skulle starta en blogg/site/tråd om dåliga företag. Dom skulle mycket gärna kunna förklara sig där då.
Man skulle kunna ha en svart lista och en guld lista på företag
PUL gäller ju personer och så länge det är företag man pratar om och INTE personerna bakom dessa företag så borde det väl vara ok? eller? kan någon med juridisk kunskap säga något om detta?
PUL gäller inte för "företags-namn" och inte heller när man anger enstaka namn på personer i deras yrkesmässiga roll. Det går inte heller att förtala ett företag. Jag jobbar ofta med Pul/internetjuridik och ser inga problem med att starta en sån sida..jag skulle ha ett par namn att bidra med... har själv funderat på det, visst kan man ge ris och ros när det gäller Bello/brabyggare (som jag faktiskt använt med varierande resultat)..men det skulle ändå behöva en saneringsblogg som gjorde det mycket oförmånligt att bara skita i kunderna.

Som alla andra sagt, jag FATTAR att man är sen/får förhinder/sjuka barn mm mm men RING ge besked och boka inte upp mer än nu klarar av om ni inte är beredda att jobba lite övertid (det gör ju vi alla andra konsulter när det kör ihop sig..när vi ngn gång tagit på oss för mycket har jag ofta suttit fram på natten för att vi skall kunna hålla det vi lovar...då kommer kunderna tillbaka!

Även om jag egentligen inte vill önska någon annan människa olycka så ser en del av mig fram emot den ödmjukhet som lågkonjukturen förhoppningsvis tar fram..

Ähhh, det här med att inte höra av sig till kunder handlar inte bara om hantverkare. Jag försökte under några dagar veckan före jul få tag i min kontaktperson på Swedbank men han sket i att meddela mig eller ringa upp mig. Jag försökte med att ringa, lämnade meddelande, ringa växeln och pratade med kontorets bokningsdisk och de meddelade honom flera gånger om att han skulle ringa mig men det sket han i.

Mitt svar som kund vara att helt enkelt byta ut honom. Och Swedbank ligger risigt till i bankförhandlingarna. Ingen kan vara så upptagen att han/hon inte kan meddela sina kunder att han/hon just nu har mycket att göra och han/hon återkommer några dagar senare. Är man hårt uppbokad gäller det att boka upp sig själv för att kunna hantera sina kunders mindre bekymmer.

Till TS>>Varför inte bara häva köpet och gå till nästa firma på listan. Tala lite lagom om dina erfarenheter och du kommer se att du kommer få ett bättre bemötande hos den nya firman.

Att inte ringa tillbaka gäller tyvärr i hela servicebranchen.

JBa skrev:
Ähhh,
Till TS>>Varför inte bara häva köpet och gå till nästa firma på listan. Tala lite lagom om dina erfarenheter och du kommer se att du kommer få ett bättre bemötande hos den nya firman.
jo...helst av allt skulle jag vilja häva men jag misstänker att de redan sågat till mig skiva + målat och nu bara inte har tid att montera den.. blir lite svårt för mig att häva då..

ska ringa dem på måndag och ger de inget exakt besked om när de kommer tänker jag dock häva och ringa någon annan... ingen som har ett tips på en bra glasmästare i stockholm?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.