3 312 läst · 12 svar
3k läst
12 svar
Pur isolering av tank.Var köpa.
Var köper man pur isolering till 2 st 1000 l acctankar någonstan.Måste köpa tankarna utan isolering pga av att jag inte får in dom annars. >
Annars tänkte jag linda 1 varv med 200 matta,sedan pula in så mkt som möjligt runt tankarna och avsluta med en spånskiva med en glipa på någon cm så att man ser ev läckage.Men hur f-n gör jag med botten????? :'(
Skall man ställa tankarna på något.Tankarna blir från Trebema.
Hur effektivt är byggskum att isolera botten med.Byggmax tar bara 30:- för en liten burk.
Annars tänkte jag linda 1 varv med 200 matta,sedan pula in så mkt som möjligt runt tankarna och avsluta med en spånskiva med en glipa på någon cm så att man ser ev läckage.Men hur f-n gör jag med botten????? :'(
Skall man ställa tankarna på något.Tankarna blir från Trebema.
Hur effektivt är byggskum att isolera botten med.Byggmax tar bara 30:- för en liten burk.
Det finns ju tankar med pur isolering som du kan ta av.
A-Tank säljer sånna. Riktigt låga förluster har dom oxå.
Kolla testet
http://www.radron.se/templates/test____3718.asp
Mvh/ Andreas
A-Tank säljer sånna. Riktigt låga förluster har dom oxå.
Kolla testet
http://www.radron.se/templates/test____3718.asp
Mvh/ Andreas
Ringde Trebema idag angående isolering till 1000 l tankarna.
Dom tillverkades bara :'(utan isolering eftersom det var mest 750 l som såldes..
Ok ingenting annat än att isolera själv då.eller som det heter.Själv är bästa dräng [smiley=tekst-toppie.gif]
Tydligen skulle man inte ha någon isolering i botten. .Ok värmen stiger.
Men när båda tankarna står på 90 grader så måste värmen gå neråt åxå. :exclamation
Hur göra. [smiley=vrolijk_26.gif]
Dom tillverkades bara :'(utan isolering eftersom det var mest 750 l som såldes..
Ok ingenting annat än att isolera själv då.eller som det heter.Själv är bästa dräng [smiley=tekst-toppie.gif]
Tydligen skulle man inte ha någon isolering i botten. .Ok värmen stiger.
Men när båda tankarna står på 90 grader så måste värmen gå neråt åxå. :exclamation
Hur göra. [smiley=vrolijk_26.gif]
Måste du köpa från Trebema?
Ring A-Tank vetja . 0922-60132
Ring A-Tank vetja . 0922-60132
Här finns tankar upp till 1500 liter, med avtagbar isolering.
http://www.stromsnaspannan.se/
http://www.stromsnaspannan.se/
Har fått offert av rörpularn :som skall fixa allt åt mig.Priset blir helrätt om man tar allt från samma tillverkare .
Och lite inbyggnad spelar ingen roll. [smiley=thumbsup.gif]
Det kommer att bli en fin vägg där. [smiley=laugh.gif]
Som jag har det idag så är allt helt fel [smiley=cry.gif]
Om man tex skall ta sig ett [smiley=bath.gif] så måste tempen upp i min 80 grader annars får jag ingen värme(dvs jag gillar varma bad).
Har visserligen en tank på 750 lit men enbart en slavtank.Allt måste tillbaka till pannan.
Blir lite avundsjuk när jag ser dit pannrum Andreas.
Och inte nog med det.Det går bara in 30 cm bitar och lika mkt som det rymms i en ICa kasse. [smiley=cry.gif]
Så får jag bara installerat hela köret i slutet av mars [smiley=engel017.gif]så kommer jag att tacka gudarna.
Skulle ha haft det installerat på sensommaren,men det finns inga här i Köpingstrakten sim har tid eller rättade sagt många rörisar bryr sig inte ens att höra av sig, [smiley=thumbdown.gif] fast det är en jäkla massa pengar som dom tjänar. :exclamation
Blir i alla fall veosol Teknik i Broby Närkes Kil i Örebro Trakten som fixar detta åt mig. [smiley=vrolijk_26.gif]
Fick faktiskt tips av folk här på sidan att ringa dom.
Heders åt er på detta forum [smiley=tekst-toppie.gif]
Och lite inbyggnad spelar ingen roll. [smiley=thumbsup.gif]
Det kommer att bli en fin vägg där. [smiley=laugh.gif]
Som jag har det idag så är allt helt fel [smiley=cry.gif]
Om man tex skall ta sig ett [smiley=bath.gif] så måste tempen upp i min 80 grader annars får jag ingen värme(dvs jag gillar varma bad).
Har visserligen en tank på 750 lit men enbart en slavtank.Allt måste tillbaka till pannan.
Blir lite avundsjuk när jag ser dit pannrum Andreas.
Och inte nog med det.Det går bara in 30 cm bitar och lika mkt som det rymms i en ICa kasse. [smiley=cry.gif]
Så får jag bara installerat hela köret i slutet av mars [smiley=engel017.gif]så kommer jag att tacka gudarna.
Skulle ha haft det installerat på sensommaren,men det finns inga här i Köpingstrakten sim har tid eller rättade sagt många rörisar bryr sig inte ens att höra av sig, [smiley=thumbdown.gif] fast det är en jäkla massa pengar som dom tjänar. :exclamation
Blir i alla fall veosol Teknik i Broby Närkes Kil i Örebro Trakten som fixar detta åt mig. [smiley=vrolijk_26.gif]
Fick faktiskt tips av folk här på sidan att ringa dom.
Heders åt er på detta forum [smiley=tekst-toppie.gif]
jag tänkte isolera mina runda tankar med väggelemt. det är frigolit med plåtbeklädnad på båda sidorna där plåten har spont och not med tätningslist. jag tänker ställa dom(1200mm breda) och bygga en "ram" runt tankarna. sen så fyller jag på med lösull innanför så det blir isolering ända mot tanken. eller är det bättre med isolermatta närmast tanken? hörnen på elementen får jag popnita ihop med vinkelplåtar.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Vad jag har hört så får man inte bygga in elpatronen. Stämmer det?
Då blir det ju krångligt...
Då blir det ju krångligt...
Det är termostaten som man inte skall bygga in i isoleringen eftersom funktionen då kan bli lite konstig.Andreas_Hansson skrev:
Om man har en elpatron där själva termostatdelarna sitter direkt monterad på elpatronen så får man dela på detta för att funktionen skall bli bra. Det finns distansrör att köpa för detta ändamål.
Produkter som diskuteras i tråden