Har någon hittat ett bra alternativ till IKEAs "kvartal" om man vill ha vita gardinskenor som går att takmontera och svänga?
Tacksam för era tips!

Ingen som har några tips???

A
Kolla Kirsch sortimentet. Finns bl.a hos Hemtex och Bauhaus. Elit skenan eller en U-skena kanske kan va nått?

Finns hos de flesta välsorterade gardin affärer.
U-skena heter den och kostar ca 60:-/m

Tackar för era tips! Skall genast utnyttja de sista dagarna på "jullovet" med att leta stänger. 60 kr / meter låter ju inte så blodigt!
Dessutom har ju Hemtex alltid tokrea så det är ju bara att slå till!

Tack för erbjudandet Sam! Vi syns på söndag :)

Jag köpte mina genom Kinnarps. Bauhaus har liknade också.

Är det någon som kan bjuda på en bild där man ser hur det ser ut med takmonterade gardinskenor? Jag är rädd att det kommer se konstigt ut.

Kolla in hotellrum på nätet, de har för det mesta takmonterade väggskenor. Funderar på att ha det och undrar vad det är för fel på Ikeas.

pillan71 skrev:
Kolla in hotellrum på nätet, de har för det mesta takmonterade väggskenor. Funderar på att ha det och undrar vad det är för fel på Ikeas.
Gammal tråd men jag ser inga problem med själva skenan i sig, däremot rullar gardinkrokarna ganska dåligt minst sagt. Såg dock att en av Kirsch modeller liknar IKEAS väldigt mycket.

Jag hade troligen inte valt IKEA om jag ska dra gardinerna fram och tillbaka mycket. I mitt fall är det dock främst för dekoration och ljuddämpning. Nere i källaren får jag tyvärr välja något annat då IKEAS inte går att montera i tak utan tak distanserna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.