Jo, limfärg är vackert, men inte när den trillar ner som hos mig. Och de tak jag målat med matt linoljefärg tycker jag blir väl så vackra, fast man får stryka en gång mer än dom säger, annars blir det för tunt.
Luktar illa, ja, men man kan ju vädra:)

sommartorparn: Jo, visst kan jag låta den vara. Så blir det säkert, åtminstone inom överskådlig tid. Det här projektet prioriteras säkert ner precis som de flesta andra, när livet i övrigt ska gå ihop sig någorlunda. Praktiskt är det ju med en sådan yta i köket, och det var väl så de tänkte när smeten åkte på. Egentligen är det där konstiga mexitegelpåklistrade partiet runt järnspisen värre. Och plastmattan på golvet. Och fiberplattorna i taket. Och väven på väggarna. Och....

Per_N skrev:
sommartorparn: Jo, visst kan jag låta den vara. Så blir det säkert, åtminstone inom överskådlig tid. Det här projektet prioriteras säkert ner precis som de flesta andra, när livet i övrigt ska gå ihop sig någorlunda. Praktiskt är det ju med en sådan yta i köket, och det var väl så de tänkte när smeten åkte på. Egentligen är det där konstiga mexitegelpåklistrade partiet runt järnspisen värre. Och plastmattan på golvet. Och fiberplattorna i taket. Och väven på väggarna. Och....

Ja, ibland kan man önska att folk hade lagt sina pengar o möda på annat än husrenoveringar!:rolleyes:
(Håller med om att det inte är speciellt snyggt)

Olala! Kul mazarin :p Förstår att du vill sätta tänderna i den. Men som andra redan påpekat, det finns kanske annat att prioritera. Om det blir ett stort slipjobb på den så genererar det ju en del damm. Mycket damm. Jag tänkte själv fega (ekonomiskt) och ta en spis/kakelugn i taget men nu blev det allt på en gång innan vi börjar med ytjobben. Ångrar mig inte! Det blir sååå skitigt även om man tar det försiktigt och det är mycket yta på en sån kåpa. Det blir snyggt med limfärg (eller matt linoljefärg....) och homogen yta utan "mureffekt". Slipa gärna bakugnsluckan, inte blästra, det ger lite för ny yta.

Jo, den har halkat ner lite på listan redan....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.