1 885 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Våtrumstätskikt i klinkrat garage?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Tanken slog mig och jag nojade lite. Har ju börjat klinkra golvet i maskinrummet och börjat sätta plattor i verkstaden som i sin tur hänger ihop med garaget. I garaget har jag en golvbrunn med oljeavskiljare för att kunna avfetta bilen och även tvätta densamma vintertid. Det är även till för andra "grova" aktiviteter som innefattar vattenspolning
Behöver man ha tätskikt på ett sådant golv? Det blir ju vattenbegjutet under en kort tid med jämna mellanrum. Kan nämna att det är golvvärme i hela plattan
Behöver man ha tätskikt på ett sådant golv? Det blir ju vattenbegjutet under en kort tid med jämna mellanrum. Kan nämna att det är golvvärme i hela plattan
Normalt ska det inte behövas, men om det finns känsligt material i närheten (träsyllar mot plattan till exempel) så kan det vara vettigt att hålla fukthalten i plattan så låg som möjligt. Däremot vet jag inte om vanligt våtrumstätskikt är det bästa att använda, det är möjligt att ett cementbaserat tätskikt är bättre.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Låter som en rimligt antagande.
Nä, det är bara betongplatta, Leca i väggen och puts på väggytan. Inget trä någonstans. Har använt flytfix till plattorna.
Förstår inte varför jag blev nojig. Tack!
Nä, det är bara betongplatta, Leca i väggen och puts på väggytan. Inget trä någonstans. Har använt flytfix till plattorna.
Förstår inte varför jag blev nojig. Tack!
Liknande trådar
-
Garagetak i betong, som läcker.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur får man bort dålig lukt i garaget?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Granne gräver ur på sin tomt intill vårt garage
Bygglov -
Granntomt intill mitt garage bebyggs
Juridik -
Innertak på garage till kedjehus, vad behöver jag tänka på?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus