galento
PeddaIndian skrev:
Ser bra ut "galento", jag får med i en sj-pall i min utan problem.

Min vagn har flakmåtten L1500xB950xH300. Fast jag byggde aldrig min tippbar då det oftast blir "rackligt" efter ett tag.

Vi får väl se kanske vlir längre fram med tipp.:)
Hej,hjulen på våra kärror ser ju lite små ut i förhållande till resten men det har funkat bra så länge man håller sej på gräsmattan;) Själva tippkonstruktionen "råkopierade" vi från en fabriksbyggd modell.:D. Har länge letat efter kulkoppling,typ bil men mindre,enklare än gaffel och sprint.

Snöslungan såg jäkligt bra ut på filmen,ska bli intressant att följa utvecklingen.:)
 
galento skrev:
Hej,hjulen på våra kärror ser ju lite små ut i förhållande till resten men det har funkat bra så länge man håller sej på gräsmattan. Själva tippkonstruktionen "råkopierade" vi från en fabriksbyggd modell.. Har länge letat efter kulkoppling,typ bil men mindre,enklare än gaffel och sprint.

Snöslungan såg jäkligt bra ut på filmen,ska bli intressant att följa utvecklingen.:)
Jag har oxå letat efter kulkoppling typ bilmodell fast mindre, men inte heller funnit något. Jag har för mej att jag sett en liten modell någonstans men minns inte var. hojta om du stöter på liten modell nånstans:)

Jo jag skall hålla tråden uppdaterad med mina hyss om byggena:D

kul med respons, de gör att man vill arbeta vidare och utveckla sakerna man bygger.
Jag har ritat en spetsplog/vinkelplog(snöplog) för frontmontering i mitt cad-program. funderar på att beställa material till detta under veckan, mej vetterligen så finns inte de spetsplog att köpa och kan vara bra med plog då det inte kommer mängder med snö;)
 
Idag har jag köpt färg. skall måla kärran imorgon:) Färgen fick jag tag på rätt kulör genom min brro som känner en kille på Teknos färg. Så det är Husqvarna Orginal Orange;) gött!

återkommer med bilder imorgon!
 
ahhh härligt att se de snurra de ser jätte bra ut, skall bli skoj å se när du lyfter osv också, lova att filma de!!!! ha en trevlig helg! i garaget ;)
 
I veckan har jag målat kärran orange, även att jag tog reda på husqvarnas orginalkulör NCS-nr så blev det inte rätt nyans. Men det duger för nu. skall leta vidare efter rätt kulör till våren. kommer bilder på kärran imorgon. Nu skall bara marin-plyfan skruvas i botten sedan är den klar:)
 
Nu har man målat klart vagnen, inte riktigt rätt kulör men det fixar jag nästa vår.

Lite bilder på vagnen:) Tycker själv den blev riktigt bra!
 
  • 2008-11-15-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2008-11-15-2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wilesco
  • Laddar…
Riktigt snyggt! Precis så att man blir avis :)
 
Kalle.. skrev:
Riktigt snyggt! Precis så att man blir avis :)
Tackar:D men inte 100% nöjd med kulören, får måla rätt kulör till våren.
 
Tag med dig en kåpa från klipparen, så skjuter dom kulören från den.
 
5.2 racing skrev:
Tag med dig en kåpa från klipparen, så skjuter dom kulören från den.
Jag hade med mej en plastkåpa från klipparen till färghandlaren men dem hade inte möjlighet att scanna av färgen där, utan var tvugna att skicka den på analys hos Teknos. Och det ville jag inte men tjejen i färgaffären var snäll och ringde Husqvarna fabriken och fick rätt NCS-nr, men detta nr fick jag i fredags av henne via telefon. Vi blandade färgen på torsdags-kvällen.
Så nu har jag iaf. rätt NCS-nr till våren då jag köper mer färg och målar den igen.

Jag har köpt Teknos färg och deras blandningsmaskiner klarar inte husqvarnas NCS-nr. Skall kolla med Nordsjö´s-färghandlare. vad finns det fler för stora färghandlare ?
 
Flügger finns ju på många ställen, likaså handlare som säljer Jotuns färgsortimang.
 
Beckers, Caparol, Alcro.
 
Tackar folket. skall kika runt och se vad för färgbutiker som finns här runt om mej där jag bor!
 
Intressant tråd, väntar med spänning på fortsättningen!
 
  • Tumme.gif
Immobil skrev:
Intressant tråd, väntar med spänning på fortsättningen!

Tackar. blir nog uppdatering i veckan på snöslungan:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.