4 856 läst · 15 svar
5k läst
15 svar
Behandlat trägolv Älvsbyhus?
Sida 1 av 2
Hejsan!
Jag har beställt Kährs Linneá Ekgolv (7 mm) i mitt Älvsbyhus vilket de har som tillvalsgolv i sitt sortiment. Jag undrar nu om detta golv är behandlat (lackat eller oljat) vid leverans eller kan det vara så illa att man måste fixa detta på egen hand? Enligt Kährs hemsida så fattar jag det som att alla deras golv är behandlade men det stod nåt i mina papper från Ä-hus att eventuell lackering på plats utförs av köparen men det kanske gällde ytterligare lackering? Antar att ni som har valt detta golv i era Ä-hus vet om det är behandlat vid husleverans och vore i så fall tacksam för svar...
Jag har beställt Kährs Linneá Ekgolv (7 mm) i mitt Älvsbyhus vilket de har som tillvalsgolv i sitt sortiment. Jag undrar nu om detta golv är behandlat (lackat eller oljat) vid leverans eller kan det vara så illa att man måste fixa detta på egen hand? Enligt Kährs hemsida så fattar jag det som att alla deras golv är behandlade men det stod nåt i mina papper från Ä-hus att eventuell lackering på plats utförs av köparen men det kanske gällde ytterligare lackering? Antar att ni som har valt detta golv i era Ä-hus vet om det är behandlat vid husleverans och vore i så fall tacksam för svar...
Säljaren och montören påstod att det är bra att lacka golvet. Vi kollade med Kährs och de sa att golvet är lackat. Man kan lacka det igen men då ska det slipas först. Snacka om onödigt. När sedan slutbesiktningsmannen kom sa han att om vi skulle ha lackat golvet gäller inte garantin. Snacka om att de inte vet vad de pratar om, de som säger att man ska lacka golvet. 8)
Hälsningar Ulle-Bella
PS Vi har ek. Är kanonsnyggt! DS.
Hälsningar Ulle-Bella
PS Vi har ek. Är kanonsnyggt! DS.
Jag har detta golv och ångrar idag att vi inte lackade.det blir mycket mer slitstarkt av lackning.
golven ser idag mycket trista ut med mycket små repor osv.detta golv är inte speciellt bra.
I mitt "frisörrum"har jag lackat ngr gånger med tanke på vattenspill.det blev jättebra.slipade inte innan.
Jag har bott i huset i 2 år.
golven ser idag mycket trista ut med mycket små repor osv.detta golv är inte speciellt bra.
I mitt "frisörrum"har jag lackat ngr gånger med tanke på vattenspill.det blev jättebra.slipade inte innan.
Jag har bott i huset i 2 år.
Jag har oxå hört att det går att slipa golvet!
/Ulle-Bella :-?
/Ulle-Bella :-?
Ulle-Bella skrev:
Det bästa är ju att gå till källan.
http://www.kahrs.se/ImageVault/Images/id_6778/conversionFormat_0/scope_512/ImageVaultHandler.aspx
Sidan 6: "Obs! Kährs Linnea kan inte slipas!"
Ytskiktstjockleken (det som syns) är bara 0,6 mm på Linnea så det blir inte mycket att slipa.