5 155 läst · 5 svar
5k läst
5 svar
Bygglovsritning
Medlem
· Stockholm
· 10 inlägg
Vad kan det kosta om jag vill ha en bygglovsritning utförd enligt mina ideer. Jag gör en skiss på plan och fasad.
Ev skulle jag kunna rita själv i TriTool Visual Cadd som är ett bra 2D-cadprogram.
/Roger
Ev skulle jag kunna rita själv i TriTool Visual Cadd som är ett bra 2D-cadprogram.
/Roger
Det beror väl helt och hållet på vad du har för idéer. Jag har tex gjort en bygglovsritning till ett garage, och det tog jag en 1000-lapp för. Men då var garaget konstruerat, jag behövde bara rita av det. För en villa kanske det handlar om 5-10000.
Men gör du dem själv så kostar det ingenting.
Men gör du dem själv så kostar det ingenting.
Medlem
· Stockholm
· 10 inlägg
5-10000 motsvarar ju ganska många timmar så det lönar sig kanske att göra det själv
Här finns ett exempel på vad som krävs för att söka bygglov. Du har bra betalt för att rita en sådan själv. Det är lättare att få igenom ett bygglov om det ser proffsigt ut. http://www.ekero.se/upload/Baksida bygglov över disk hus.pdf
Medlem
· Stockholm
· 10 inlägg
Med dom exempel på ritningar som kommunerna lämnar ut så är det inte svårt att med det cadprogram som jag har , få en proffsig ritning.
Programmet är så pass enkelt att jag har använt det i grundskolans högstadium för att göra ritningar till slöjdalster.
/Roger
Programmet är så pass enkelt att jag har använt det i grundskolans högstadium för att göra ritningar till slöjdalster.
/Roger
Liknande trådar
-
Byggbolag som kan fixa egna bygglovsritningar
Utbyggnad och tillbyggnad -
Någon som är duktig på bygglovsritning/konstruktion?
Planlösningar -
Behöver hjälp med enkel carport bygglovsritning om någon har =)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hantering av dagvatten - Nybyggnation - Bygglovsritning
Grund & Markarbeten -
Avviker bygglovsritning
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus