2 780 läst · 9 svar
3k läst
9 svar
Minsta Skruvdragare
http://www.projektnytt.se/Artikel.aspx?id=412
Den är liten och helt omöjlig att hålla i (tycker jag)
Den är liten och helt omöjlig att hålla i (tycker jag)
Jag har bestämt för mig att jag för ett antal år sedan (15?) råkade på en batteridriven skruvmejsel (begreppet skruvdragare var knappast myntat då). Detta var alltså en till synes vanlig skruvmejsel men med ett par vanliga batterier i skaftet och hela "pinnen" roterande.
Något liknande borde ju helt klart kunna göras nu med för just sådana uppgifter som du vill ha den till.
Om nån har känningar i verktygstillverkarbranchen får ni gärna tipsa dem...
Något liknande borde ju helt klart kunna göras nu med för just sådana uppgifter som du vill ha den till.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 594 inlägg
Hehe...För nära för att ni skulle se den.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/102144-panasonic-ey503b.html
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/102144-panasonic-ey503b.html
Här ville trådskaparen ha en fjuttdragare ordagrant.
Funderade nu lite.
om man kan göra en själv i trä eller plast och använda en lite elbils motor som motor.
Fräsa in den nån stans sen svetsa fast en bits hållare.
om det inte finns nån riktigt liten el-skruvmejsel eller.
För jag har en spärrskruvdragare som ser ut som en liten borrmaskin från biltema som skulle passa perfekt i storlek att skissa mall från.
Den är 11cm lång, 8cm hög, 3,5cm bred.
om man kan göra en själv i trä eller plast och använda en lite elbils motor som motor.
För jag har en spärrskruvdragare som ser ut som en liten borrmaskin från biltema som skulle passa perfekt i storlek att skissa mall från.
Du måste nog inkludera en växellåda om det skall funka - eller?PsyDonia skrev:Funderade nu lite.
Var det inte Black'n Decker som sålde sådana?Ropa skrev:Jag har bestämt för mig att jag för ett antal år sedan (15?) råkade på en batteridriven skruvmejsel (begreppet skruvdragare var knappast myntat då). Detta var alltså en till synes vanlig skruvmejsel men med ett par vanliga batterier i skaftet och hela "pinnen" roterande.
Liknande trådar
-
DeWalt 18 V XR skruvdragare - blir inte klok på sortimentet
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Minsta utanpåliggande kopplingsdosan
El -
Trasiga makita skruvdragare?
Slagskruvdragare - bitsen sitter inte fast i maskinen
Skruvdragare / slagskruvdragare?
Verktyg, Maskiner & Fordon