Köpte nyligen 2 st innerdörrar med karm från swedoor, en dubbeldörr glasad och en enkeldörr glasad med karm. Inget fel på dörrarna/dörrbladen men karmarna ! För det första så dom skeva/ slagit sig, differens 20 mm. Det går ju altid att justera med karmskruven men det värsta ! Dom förborrade hålen till karmskruven var minst 2mm för små. Eftersom jag saknar utrustning att fräsa/hona ur hålen så fick jag hoppa karmskruv och köra med vanlig träskruv och därtill obefintliga justeringsmöjligheter.
Jag kan köpa dålig kvalitet och passfor på billiga produkter typ byggmax men inte på
2 dörrar från swedoor för totalt 19.000 kr. Never more swedoor. >:(

Är det inte bara att byta ut karmarna så är saken ur världen?

Hålen för karmskruven, vilken diameter hade dom?

Jag har flera dörrar från dom(både innedörrar och ytterdörrar) och är helnöjd. Jag håller med Mathias, kan du inte bara byta karmarna?

jessica skrev:
Jag har flera dörrar från dom(både innedörrar och ytterdörrar) och är helnöjd. Jag håller med Mathias, kan du inte bara byta karmarna?
Dom flesta byggprojekt har en tidsplan när dom skall vara klara. Även detta.
Att få upp nya karmar från Swedoors centrallager skulle ta xx antal dagar pga av
helg dagarna. Vid den tid jag skulle få upp dom nya karmarna var jag redan klar med
montering, listning och målning.

Men jag kanske är ensam om att tycka att jag vill ha rätt material, i rätt utförande, med rätta dimesioner mot det jag har beställt ?
I princip kan man ju returnera allt man inte är nöjd med men i praktiken så blir det ju inte så, man får trixa till det.

De där karmarna skall ha en annan typ av skruv, ser ut som en lång träskruv, men den hugger fast i karmen, sedan justerar man med att skruva skruven olika djupt in i regeln.
Fick du med vanliga karmskruv?
mvh greenbay

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.