14 128 läst · 9 svar
14k läst
9 svar
Kakla bänkskiva?
Går det?
Vi har en jätteful som jag tänkte piffa upp lite helt enkelt.
Och hur går man tillväga för att få kanterna snygga?
Lägga ny list runt om?
Tycker de vore snyggt så jag vill gärna testa. ngn som gjort detta?
Tack på förhand!
Vi har en jätteful som jag tänkte piffa upp lite helt enkelt.
Och hur går man tillväga för att få kanterna snygga?
Lägga ny list runt om?
Tycker de vore snyggt så jag vill gärna testa. ngn som gjort detta?
Tack på förhand!
Redigerat:
Det går, så klart, men jag skulle verkligen avråda från det. I vårt kök var bänken kaklad när vi flyttade in och vi upplevde det som mycket opraktiskt. Vatten rinner gärna iväg längs med fogarna och det är svårt att hålla fogarna fräscha. Även svårt att torka av en kaklad skiva, smulor och annat tenderar att vilja stanna kvar i fogarna.
Det är otroligt otrevligt. Gör det inte!!! Har bott i USA i ett par olika lägenheter där jag flyttade in när det var helt nybyggt och ganska snart så var fogarna smutsiga men framför allt så är det ofattbart opraktiskt. Att torka bort brödsmulor går i princip inte och det slutar att man förbannar konstruktionen mest hela tiden...
Tänkte bara bidra med lite info om nån annan är intresserad av samma. En vanligt lösning i usa är att lägga granitskivor med minimal fog, stora plattor då förstås och högblanka. Det ser inte lika gediget ut som en hel skiva men fogarna upplevde jag inte som ett problem.
Fix to sale programmen kör det rätt ofta eftersom det är ett billigt sätt att kunna skriva "granite countertops" som är det som gäller för ett "fint" kök.
Fix to sale programmen kör det rätt ofta eftersom det är ett billigt sätt att kunna skriva "granite countertops" som är det som gäller för ett "fint" kök.