Hej!
Någon som har bilder på denna elpanna när den är monterad tillsammans med en golvvärmefördelare??
Har kollat på deras hemsida men där finns bara bilder på själva pannan.

Ska ha den i ett garage och håller på att dra el å vill ha lite bilder på hur man kopplar ihopdessa så jag får en bra placering på eldosorna..

/Christer

Liten fundering.
Har du golvvärme i garaget?
Hör mycket isolering har du under i så fall?
Hur stort är garaget?
Jag har bara 14 cm och skulle nog inte trycka in golvvärme. Jag kör en luft/luft värmepump, men bor i och för sig i Stockholm där det inte blir så kallt.

Liten fundering.
Har du golvvärme i garaget?
JA, ingjutet i plattan. Allt kom i ett paket bara att ställa ut frigolitpusslet dra slang och hälla i betong.
Hör mycket isolering har du under i så fall? 20cm
Hur stort är garaget? 54kvm
Jag har bara 14 cm och skulle nog inte trycka in golvvärme. Jag kör en luft/luft värmepump, men bor i och för sig i Stockholm där det inte blir så kallt.
Mitt garage ligger också i Stockholmsområdet.

Lyfter den här tråden igen. är inne på att köpa den här elpannan från thermotech även jag till mitt garage på 55 kvm. Nån som har erfarenheter???????

Jag hade den i vårat förra garage. Köpte den med fördelare och en termostat Det ända som jag behövde göra var att ansluta termostaten och koppla in de fyra slangändarna ( 2 slingor ) och sätta i stickproppen till cirk.pumpen.....klart. Fyllde systemet också naturligtvis. Garaget 40 kvm ca 20 cm frigolit under plattan 17 cm isover i väggarna 195 i tak. Allt funkade kanon

det låter bra det jerk......

Vad håller du för temperatur i garaget då???

Har du nån koll på vad det kostar dig??????

jag hade 15-17 grader till vardags men om jag skulle göra något i garaget så var det inget problem att höja till 20 grader.

Menar du vad uppvärmningskostnaden var så har jag ingen direkt summa att komma med men det var nog inte så mycket med tanke på isoleringen. Men om man vill ha billigaste uppvärmningen så är nog en luft/luft pump bra.

ok det låter ju onekligen bra då.....

Jag är rädd att den ska gå för fullt hela tiden, vilket skulle innebära en kostand av ca 50:-/dygn

2kw låter ju inte farligt men om den går hela tiden blir det ju knappast billigt....

min isolering i garaget är 45+120 i väggar, 200mm isolering i plattan och 360mm i tak

Jag tror inte den gick för fullt ,för jag var på och skruvade på termostaten ibland för att kolla om den höll värmen enligt skalan på termostaten. Då kunde man höra klicket när den gick på. Så för mig var det ingen fara iallafall.

vad betalar man för en sån här panna? Vad behöver man komplettera med mer än själva pannan? jag har tre slingor nerdragna i min platta, men behöver egentligen bara två termostater (1st förrådsdel + 1 st garagedel)

Jag tror pannan går att köpa med olika fördelare. Den jag köpte hade fördelare för 2 slingor men jag tror det går att få för tre eller fyra. Du behöver bara en termostat som du sätter på vägen i 1,5 meter upp. Sedan styr den panna och håller en jämt temperatur. Funkar utmärkt.

jag tror jag betalade ca 6500 kr för hela kittet

Jag har ju tänkt hålla ca 20 grader i förrådsdelen och ca 12-15 i garaget.. Då borde jag rimligen ha två termostater?

Köpte du pannan av Thermotech?

Den termostaten jag hade är en rumstermostat och har inget med de separata slingorna att göra så då behöver du en lite annan fördelare med separata ventiler för varje slinga och så fungerar inte denna. Termostaten slå av och på elpatronen som sedan går tills det blir vald temperatur då den slår av. Vad du däremot kan göra är att strypa flödet på garage slingorna och balansera en lagom skillnad på det viset. Så att när termostaten bryter bryter vid 20 grader i förrådet så har det bara blivit 12-15 i garaget. Det är nog det billigaste sättet med denna panna.

ja jag köpte den direkt av dom....ringde någon uppe i norrland tror jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.