dubbel mail??? nä, fick 10st om denna tråd.......
 
Det går inte att förhandsgrandska inlägg med bilder, hamnar på första sidan?
 
Jag har inte fått något dubbelmail sedan mitt förra inlägg i denna tråd.
 
Är det bara jag som fortsättningsvis har problem ganska ofta vid inloggning? I morse så fick jag bara upp en hel radda obegripliga felmeddelanden...tyvärr ganska vanligt..:(
 
Jag kan fortfarande inte förhandsgranska mina bilder?
 
aliback skrev:
Jag kan fortfarande inte förhandsgranska mina bilder?
INte jag heller - hamnar på startsidan.

Värre är dock tycker jag att jag inte kan radera eller flytta prenumerationer till andra mappar... mycket irriterande. OK-knappen finns helt enkelt inte (kör IE7)
 
gaston12 skrev:
alacs skrev:
INte jag heller - hamnar på startsidan.
\quote]

Jag har samma problem, kan inte bifoga bilder. När man klickar på en bild i förhandsgranskningen så kommer man till förstasidan.
 
Tjatar vidare om sökningar. Men ville säga att efter flera tester så får jag samma resultat hela tiden. Det är när jag tryckt fyra gånger på "Visa + 10 sidor" som det börjar upprepa sig. Sedan visar den samma söksvar om och om igen.
Gillar annars det där med visa +10, att även de tidigare söksvaren blir kvar i bilden.
 
Hej, finns det någon förklaring till varför forumet är så segt ibland, det tar mera är 10 sekunder att byta ämne eller öppna en tråd. Brukar stoppa och uppdatera när jag tröttnar på att vänta. Så här tycker jag det varit senaste halvåret och fick vid ett tillfälle rådet att rensa mitt cashminne men det hjälpte inte, men det måste finnas något annat fel.
Det är inte dator eller kommunikation då inga andra sajter ger mig något problem och då gör jag även ljud och bild i realtid. Så skulle vara intressant att få andra användares kommentarer. Kör med XP och IE7.
 
Inga hastighetsproblem här dom senaste veckorna med Vista och FF3. Däremot för några veckor sen så hände det ofta att servern var lite långsam på att skicka cssen så den timeade ut, med följd att texten visades men utan layout. Kanske 3-4 ggr per vecka.
 
AndersS skrev:
Hej, finns det någon förklaring till varför forumet är så segt ibland, det tar mera är 10 sekunder att byta ämne eller öppna en tråd. Brukar stoppa och uppdatera när jag tröttnar på att vänta. Så här tycker jag det varit senaste halvåret och fick vid ett tillfälle rådet att rensa mitt cashminne men det hjälpte inte, men det måste finnas något annat fel.
Det är inte dator eller kommunikation då inga andra sajter ger mig något problem och då gör jag även ljud och bild i realtid. Så skulle vara intressant att få andra användares kommentarer. Kör med XP och IE7.
Efter jag skrev mitt inlägg så har det fungerat enligt följande:
* Igår, tisdag, dagen efter inlägget fungerade forumet perfekt, inte den minsta tvekan och snabba sidbyten. Inte vid något tillfälle märkte jag de tidigare problemen.
* Idag, onsdag, nu börjar segandet igen men inte lika mycket som tidigare.

Och jag är ärlig när jag säger att det bara är byggahusforum som jag får problemen. Visst kan andra sajter sega vid något enskilt tillfälle och man gör en refresh så rullar det på, men när problemen uppstår här kan man få göra 2-3 stycken då jag sällan väntar mera än10 sekunder.
 
Efter mitt senaste inlägg så har det fungerat utan problem, har man gjort något med server/programvara?
 
Jag gjorde en liten graf på åtkomsttiden senaste veckan:
Troligen är det så att serven inte hinner med när det är många besökare helt enkelt.
 
  • apache_loadtime_byggahus-week.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.