Undrar om det finns nån som har ett Topplån?
Ränta på det isf?

115 har läst och ingen har nåt topplån?

Topplån slipper man gärna! :)

6,11 har vi haft, har precis fått huset värderat och fått bort topplånet!
(Swedbank)

Är det någon som har samma ränta på bottenlån som topplån?

midsjö skrev:
Är det någon som har samma ränta på bottenlån som topplån?
Det har jag aldrig hört talas om - om man nu har dom i samma bank dvs...
Och i nuvarande situation lär bankerna bli ännu hårdare (läs dyrare) med topplånen...

/K

Jag hade det innan...
Samma ränta på topplån som bottenlån. Men med de senaste "räntejusteringarna" ifrån bankens sida så är skillanden +0.10% (vilket inte är så farligt.)

Mane skrev:
Jag hade det innan...
Samma ränta på topplån som bottenlån. Men med de senaste "räntejusteringarna" ifrån bankens sida så är skillanden +0.10% (vilket inte är så farligt.)
Antingen har du en rggigt bra kontakt på banekne, elelr så betalar du alldeles för mkt i bottenlån då ;)

/K

klaskarlsson skrev:
Antingen har du en rggigt bra kontakt på banekne, elelr så betalar du alldeles för mkt i bottenlån då ;)

/K
Halvbra, 5,60%.

Hej

En bekant som precis i dagarna har placerat sina lån i Nordea har 0,25 % fast rabatt på deras rörliga ränta på bottenlånet och den rörliga räntan utan rabatter på deras topplån

Vi har samma ränta på topp och bottenlån i vårt lånelöfte på SEB. Dock med snabb återbetalningstid (5år). Vidare blir det renoveringslån med blancoränta i samma bank.

Apprentice skrev:
Vi har samma ränta på topp och bottenlån i vårt lånelöfte på SEB. Dock med snabb återbetalningstid (5år). Vidare blir det renoveringslån med blancoränta i samma bank.
Hmm, jasså - då går det alltså fortfarande att topplåna husen till "låg" risk. Det trodde jag faktiskt inte.

När vi hade topplån (iof ett par år sen nu) så låg det ca 1% enhet högre än bottenlånen...

/K

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.