Vad jag kan se så används inte den nya fukttåliga skivan i våra badrum enl GVK, stämmer det?
Vi flyttade in i maj 2008 så då borde väl det omfattas av de nya reglerna?
Mvh, Pierre

Hej Pierre,

Enligt uppgift följer vi branschorganisationens regler i våtrum. Det är olika utföranden beroende om det är plastmattor eller kakel i utrymmet. Tyvärr är jag inte tillräckligt insatt för att kunna ge dig mer svar än så.
Har du frågor som berör branschens regler i våtrum är du välkommen att kontakta vår konstruktionsansvarig.

Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus

Hej!
Här kan du läsa mer om detta -->> Vi har för övrigt kakel/klinker på väggar/golv i badrum.
Hur kommer jag i kontakt med kvalitétsansvarig och hur ställer sig GarBo till detta?
Mvh, Pierre

Enligt BKR:s BBV2007 så var traditionell kartongklädd gips tillåten under en övergångsperiod fram till och med 2008-06-30.

Beroende på branschorganisation så gäller olika datum mao, men Boverkets Byggregler 2006 är obligatoriska från 1 juli 2007.

Citat
" OBS! Att följa AMA, GVK:s råd och anvisningar eller BKR:s branschregler för våtrum är inte
tvingande utan är en frivillig överenskommelse mellan beställare och utförare eller försäkringsrådgivare.
Det är endast Boverkets Byggregler, BBR, som är tvingande och då endast
vid nyproduktion och tillbyggnad."
Slut citat.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.