2 755 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Har pardörr men ingen karm - vill dessutom ha överljus.. Hjälp önskas tack!
Har ett dilemma som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig att lösa
Har köpt kanonfina pardörrar rån Snickar-Per men det medföljde tyvärr någon karm. Vill dessutom ha ett överljus som är totalt 40 cm (karmmått) högt.. Snickar-Per vill/kan inte göra en "hela karm" så att mitt överljus får plats, utan om jag beställer via dem så blir det dörrkarm OCH överljuskarm. Kan bli lite väl mycket karm, eller..?
Någon som har något bra tips eller råd? Funderar på att höra med någon finsnickare, men får för mig att de tar jättemycket betalt här i Sthlms-området..
Tack Lisa
Har köpt kanonfina pardörrar rån Snickar-Per men det medföljde tyvärr någon karm. Vill dessutom ha ett överljus som är totalt 40 cm (karmmått) högt.. Snickar-Per vill/kan inte göra en "hela karm" så att mitt överljus får plats, utan om jag beställer via dem så blir det dörrkarm OCH överljuskarm. Kan bli lite väl mycket karm, eller..?
Någon som har något bra tips eller råd? Funderar på att höra med någon finsnickare, men får för mig att de tar jättemycket betalt här i Sthlms-området..
Tack Lisa
Är det en ytterdörr eller innedörr ?
Förlåt, det är en ytterdörr Tack för svaren, både det här och i min andra länk ang överljus..
Överljuset skall förmodligen vara ett fast fönster ?? eller ? isåfall blir det väl inte så mycket karm.Om du inte har beställt överljuset redan så kan du ju beställa karmen från snickarper. Använd överstycket på den karmen som understycke till överljuset dvs du bygger vidare på dörrkarmen och beställer ett isolerglaspaket från glasmästaren och fäster dit med glasningslister.