Dom där tre galna grabbarna skulle jag också behöva! Snart kommer förvisso farsan och svärfar för att hjälpa till på bygget och med målningen. Med lite pilsner i bilden så kanske vi klarar epitetet själva :)

Imorgon har vi kontrollbesiktning och på onsdag slutbesiktning! Återkommer med massor av bilder nästa vecka!

Det var jag + två till :) (tog 28h)
Låter HELT ok, tänk bara på att de skall få den mesta av pilsnern efteråt!

Lycka till. Skall bli kul att se.

• P4221113 copy 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P4221108 copy 2.jpg
    Skapa konto
Huset är färdigmålat om en vecka om vädret tillåter. Friggeboden byggd och övervåningen påbörjad. Fint va?

• P5251332.JPG
    Skapa konto
A
Va fint det blir! Det skulle bli fint väder i v men till helgen blir det nog skit väder som förra v, för då e jag ledig igen! ;)

Ok, då vet jag! Tack för tipset! Då vet jag att det är tokmålning + Voltaren som gäller i veckan! :)

Det blir JÄTTE fint!
Själv håller vi på att måla vårt nya garage *pust*
Skall bli fint väder i veckan :)
Hälsn
/Mikael//

Jag tror jag har sett ditt hus, kungkokos! Det var helgen den 17-18:e maj och det hängde tre ballonger på dörren. Såg jättefint ut i verkligheten också!
Jösses, vad det byggs i ert område!
Var på besök söderöver och hamnade på Alsike villa expo och kikade runt. Så tog vi gatorna runt där och tittade på alla byggen i olika grad av färdigställande ;-)
Villaexpot var nyttigt för en nybyggare. Modulenthuset var dessutom jättehärligt inrett ;-)

Hadé!

Tackar båda! Verkligen kul att ni gillar det!
Det stämmer att ballongerna hängde på dörren - vi hade kalas för lillgrabben den helgen. Synd att vi inte hade hunnit måla framsidan tills dess. Imorgon kommer en markentreprenör som skall kolla in vår tomt så snart är kanske den också fixad. Lääängtar!

I vårt område byggs det galet mycket och Husexpo tycker jag är en superbra idé! Dessutom gratis jämfört med husexpo i Stockholm!

Mikael - lycka till med målningen av garaget! Även ett garage är bra jobbigt att måla!! :)
TorOdd - har ni bestämt er vilka ni skall bygga med?

Nej, vi har inte bestämt oss för husföretag ännu. Vi spanar brett, som polisen säger ;-)
Vi har i dagarna tagit ner över 30 stora granar på tomten så nu ser vi hur där ser ut, och det blev bättre än vi trodde!. Vi tänkte ta ut alla säljare från de företag som har kontor här (ja, inte alla på en gång då, fast det kunde ju bli intressant) för att få lite tips och nya vinklar på det hela. Sen finns det en eller två arkitekter här, som tar på sig typ en-timmes rådgivning för en resonabel peng så de tänkte vi kontakta också. Sen får vi se. Under tiden kladdar vi i sketch up och läser sönder huskataloger. Men, kan avslöja att faluhus är lite favorit pga av energitänket och flexibiliteten som gör att vi kan bygga som vi vill (om vi har råd...). Götenehus har för övrigt nyss startat kontor här så de ska vi också kontakta.

Hoppas det går bra med tomten, vore väl skönt att få lite fixat där innan semestern?

Även med Götenehus, Myresjöhus och andra företag i det segmentet går det ju bra att bygga som man vill. Flexibiliteten är stor om man bara frågar. Men visst - Faluhus verkar ha mcyket gedigna och trevliga hus och där har man väl större möjligheter till avdrag på priser om man skulle vilja ha material från andra leverantörer.

Visst vore det skönt med en riktig tomt - tyvärr blev vår grävare sjuk som skulle kommit i veckan så nu få vi se när det blir istället :(

Tjena landsman,

kan inte låta bli att nämna följande.

Om jag kommer ihåg rätt så valde ni uppgradera isoleringen från 250 till 300mm... vilket ni till slut inte fick...

Nu vet jag var er extra isolering har hamnat.

Vi valde att låta de bygga med 250mm (kommer inte ihåg vad Götenehus ville ha för att ändra till 300 men det var säkert x antal tusenlappar).
Oavsett vilket så visade sig att företaget som gjöt vår platta alltid sätter in 300mm (de har gjort det åt götene i flertalet hus). Utan extra kostnad.

Så nu har vi 300mm isolering i vårt hus...(var tom ute och kontrollerade detta innan gjutning... tyckte det var lite märkligt att det var så mkt isolering). Frågade killarna som skulle gjuta och fick alltså veta att de aldrig har satt 250mm i ett Götenehus.
De sa att det skulle tom bli dyrare för de att sätta 250 eftersom sundolitprofilerna för 250mm isolering är dyrare är 300mm. Om det stämmer eller inte vet jag inte...men det var iaf deras förklaring...
hehe.. så frågan är om jag inte ska begära prisavdrag för att de isolerat "billigare" än vad jag beställt... :)

även vår entreprenör bygger alla sina grunder med 300 mm. men eftersom Götenehus skickat felaktiga ritningar på 250 bytte han ner sig. nåväl, det var värt 50 000 i prisavdrag för detta :) Samtidigt är det ju kul för er med 300 helt gratis, även om det kanske inte är supernödvändigt i Skåne.
Grattis iaf till att ni lyckat gå mot strömmen och få mer än vad ni faktiskt betalat för! Det tillhör nog i det vanligaste ;)

Egentligen är det inte mer än rätt att du skickar upp er extra isolering till oss här i nordlandet!!!
HUr har det gått med elskåp och gjutning?

för 50 papp.,... då hade jag också bytt 300 till 250.... bra förhandlat..

Jo plattan e gjuten ...blev riktigt bra (fick tom skyddsrör runt vattenledningen :) )
Enda plumpen är att de råkade skada en av profilernas ytterskiva... det är reklamerat direkt till sundolit som kommer att komma ut och fixa den.

När det gäller elskåpet så har jag fått ändrat förfallodatum till veckan efter att vår säljare kommer tillbaka från sin semester.... han ska få förklara för mig varför han har förhandlat fram saker åt min räkning utan att jag blivit informerad... har en tråd ang. just detta under EL.
Tänker tom vara lite sakrastisk och fråga honom om snickaren vill ha hyra för spikpistolen och om han isf förhandlat fram dagshyran för den med.

Hur går det med inomhusmålningen...? såg din trappställning :) Snyggt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.