1 473 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
hur göra med källarväggen
Har precis börjat riva bort en grön och riktigt grov tapet från gillestugan i huset som är från 56.
Såklart så drar den med sig en del bruk. Men jag undrar vad det kan vara som är längst ut på väggen? Det är väldigt poröst. Ungefär 1-2 cm in i väggen. Sedan blir det stenhårt. Någon som vet vad det är för material? Och måste jag skrapa bort det från hela väggen för att kunna måla som jag har tänkt göra?
Har inte så höga krav på jämnheten mer än att det inte ska vara stora kratrar in i väggen.
Såklart så drar den med sig en del bruk. Men jag undrar vad det kan vara som är längst ut på väggen? Det är väldigt poröst. Ungefär 1-2 cm in i väggen. Sedan blir det stenhårt. Någon som vet vad det är för material? Och måste jag skrapa bort det från hela väggen för att kunna måla som jag har tänkt göra?
Har inte så höga krav på jämnheten mer än att det inte ska vara stora kratrar in i väggen.
Ja, så är det här också. Jag har inte tagit någon bild idag för hittart inte kameran. Jag har spacklat igen där det släppt kakor och sopat rent där jag sedan testat måla. Blev bra för mina behov i alla fall.
Liknande trådar
-
Jord direkt mot puts på källarväggen?
Grund & Markarbeten -
Vad är den här källarväggen gjord av?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur får man bort dessa gamla fukt/mögelfläckarna på källarväggen på bästa sätt? Bra tips skulle uppskattas.👍
Tvättstuga -
Hjälp mig identifiera det svarta i hörnet på källarväggen
Grund & Markarbeten -
Gula fläckar på källarväggen
Grund & Markarbeten