:)Hejsan
Har kollat lite på att Polska PVC fönster, någon som har något gott eller ont att säga om dessa???? och vad är rimmligt att få betala för att få 12 fönster och 4 altandörrar i lite varierande storlek visseligen monterat och klart. Har fått ett pris som ärlångt under Mockfjärd eller Elitfönster.
tacksam för svar !!!:)

Jag har köpt 18 fönster och en altandörr betalade ca 40 för dom men då monterar jag dom själv

tjenare
vad tycker du om dom???? dom ja kollat på är öppningsbara och sen vinklingsbara i ovankant detta gäller ju även altandörrarna. två glas issoler glas ska det va och barn säkra handtag .

Jag har inte monterat dom än men tror på att det blir bra håller på med taket nu så det får bli lite senare fråga med montaget..
Men än så länge så ser det bra ut..

greven80 skrev:
tjenare
vad tycker du om dom???? dom ja kollat på är öppningsbara och sen vinklingsbara i ovankant detta gäller ju även altandörrarna. två glas issoler glas ska det va och barn säkra handtag .
Öppningsbara inåt JA, Vill man ha det ? fönster som man kan öppna på det viset kallas drehkipp.

VI har köpt 9 fönster och 2 altandörrar, varav en utåtgående och betalade 26´ för det. Då ingår inte montering, det gör vi själva. De går att öppna helt inåt och tippa, alltså drehkipp. 2 glas isoleringsglas, U värde 1,4 totalt med glas och karm.
Vi får hem dem senare i veckan, spännande! Hoppas verkligen de är bra, kan rapportera mer sen!

9 fönster 2 dörrar för 26k verkar ju va ett bra pris. men u värde på 1.4? dom polska jag kollat på har totalt u värde på 1.1 och kassetten har på 0.9 enligt säljaren. det ska tyligen vara nya modellen som är 6 kammar modell och dessa va 80mm tjocka istället för dom "gamla" som är 70mm och kallas för 5 kammar modell. hmm detta är inget lätt beslut och det handlar om en del pengar men ja är tacksam för alla svar.!

Så nu har vi bytt våra fönster och jag tycker de ser bra ut iaf! Mindre bra saker jag upptäckt eller inte tänkt på att titta på innan vi beställde dem e att fönstren om man öppnar dem som vanligt, inte har nått " stopp" så att säga alltså även om man drar ner handtaget så stannar de inte i det läget, samma sak med altandörren, den går att öppna hur långt "bak" som helst och stannar inte i öppet läge.

Förresten så var de inte alls svåra att montera, min sambo och pappa bytte dessa utan problem.

MrsNash skrev:
Så nu har vi bytt våra fönster och jag tycker de ser bra ut iaf! Mindre bra saker jag upptäckt eller inte tänkt på att titta på innan vi beställde dem e att fönstren om man öppnar dem som vanligt, inte har nått " stopp" så att säga alltså även om man drar ner handtaget så stannar de inte i det läget, samma sak med altandörren, den går att öppna hur långt "bak" som helst och stannar inte i öppet läge.
ok kul det med att det ej gick att spärra viste jag om, men dom öppnas ju endast när det ska putsas och dörrarna får man ju ha en stop kloss till då. Kul att ni är nöjda, vi har nu betsällt litauiska fönster och då blev det treglas modell (bor ganskanära järnväg) så jag tänkte ,imska ljudet ev. Fönstrena ska nog komma v31 nu och jag hoppas det blir bra.
Tacksam för svarena

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.