Ska sätta upp nytt kök men det finns inte uttag där jag vill ha för att kunna ansuta bänkbelysning osv.

För att slippa ha utanpåliggande kablar så undrar jag nu om man själv får hugga ut för VP-rör i väggen och sen att en elektriker drar kablarna?

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Vp rören ska läggas av behörig, men vettehundan om du inte får hugga väggarna. Känns som att om du hugger i dina väggar så ska det inte spela någon roll sen får elektrikern lägga sina rör i dina spår.

E
vad har du för vägg?
lättbetong?

Att hugga i din egen vägg kan nog ingen stoppa dig från :) Men gå igenom med elektriker FÖRE du börjar hugga, så de blir rätt! Inte så kul att måste hugga om massa.. eller att ha huggit massa i onödan!

Än så länge är det ju tillåtet att regla upp väggar som elektrikern fäster rör i! Och man får ju gräva diket som elbolaget slänger ner sin kabel i. :D

Gillar inte elektrikern dina rännor så får du hugga nya.

spåra själv och som tidigare skrev, gör det enligt elektrikerns anvisningar så blir det perfekt.
Låt elektrikern förlägga rör o dosor.

Hyr en maskin från märket "flex", ser ut som en vinkelslip fast med 2 klingor som man kan ställa djup och bredd på så har du minimalt med lagningsarbete oxå.
Ett spår på 2cm X 2cm brukar bli knalle.

E
förarbete är bara bra
men som tidigare nämnts
fråga ett företag om hur du ska hugga ut eller fräsa är bättre
lite var å hur de kan säkert rita å förklara
samarbete!!

Väggarna är putsade med tegel innanför.

Betyder MYCKET rött damm överallt.

Protte

Väggarna är putsade med tegel på insidan. Har iaf sett något tegel på nått ställe... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.