Dessutom har dom inte byggt ut där borden är, mosaiken är lite tunnare än kaklet, hur blir det när man fogar sen?
 
Ohyggligt dåligt arbete, fullständigt bedrövligt.
 
jon_h skrev:
Ohyggligt dåligt arbete, fullständigt bedrövligt.
Vad tycker du att jag ska göra nu Jon_h, känner mig ganska säker på att dom inte har fått till lutningen heller.

Som sagt har ni några förslag på vad jag ska hitta på.
 
Jag tycker du ska prata med den ansvarige igen, är han det minsta seriös så ser han att detta inte är okej. Och kolla fallet med ett vattenpass. Gör klart att du inte kommer acceptera ful plattsättning eller andra fel, och att du tänker vara på dem tills du får vad du beställt.
 
hantverkaren kommer och kollar ikväll kan jag kräva att allt ska göras om när fogarna ser ut så här?
 
Om du kan kräva ny plattsättning? Ja, det tycker jag.
 
Ja, det är så här det är att anligta behörgia firmor (jag ahr erfarenhet själv av 2 och även vänners resultat). De flesta frimor kräver att du som beställare DETALJSTYR! Tyvärr.

Set ser ju inte bra ut. kräv att de gör om och KOLLA alla detaljer. Mitt råd! Det är j-kligt jobbigt, men resultatet blir bra till slut.

Som tröst kan jag meddela att om du har förseningsviten med så blir det billigt. Det blev våra badrum. Det ena blev försenat 8 veckor pga bara gör om , gör rätt saker............

Lycka till!
 
Har kollat fallen med vattenpass och kula, verkar helt plant på vissa ställen och lutar åt fel håll på andra! Känns inte som att det är många rätt i detta badrum...
 
Nej, det låter inte så. Du ska naturligtvis konfrontera honom med det felaktiga fallet också. Du bör kräva att de river upp allting, inklusive tätskiktet, och gör om det.
 
jon_h skrev:
Nej, det låter inte så. Du ska naturligtvis konfrontera honom med det felaktiga fallet också. Du bör kräva att de river upp allting, inklusive tätskiktet, och gör om det.
Jon_h vad har du för yrke du verkar så kunnig?
 
När det gäller fall i badrum, är det inte så att det ska vara lite lutning ändå från dörren där man stiger in i badrummet?
 
Avbytaren skrev:
När det gäller fall i badrum, är det inte så att det ska vara lite lutning ändå från dörren där man stiger in i badrummet?
Jo, det ska vara fall i hela utrymmet.
 
Har hävt avtalet nu. Han får inte en krona för det som är gjort.
 
Avbytaren skrev:
Jon_h vad har du för yrke du verkar så kunnig?
Jag är snickare och plattsättare, i huvudsak. :)

Accepterade han hävningen? Och hur blir det med plattorna, hade du köpt dem eller har han lagt ut?
 
Tänkte väl att du jobbade med något sådant!

Japp, han accepterade hävningen. Gav honom alternativet att han fick hyra in en plattsättare från någon annan (kunnig) firma för att göra om och slutföra och även hot om förseningsvite. Tycker att hans firma fått sin chans att göra om. Han har ju haft tre olika anställda här hitintills och ingen verkar kunna detta. Jag har köpt allt material förutom de nya plattorna till väggarna som måste kaklas om, de och nytt fix har han köpt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.