8 794 läst · 14 svar
9k läst
14 svar
Weber Spirit E-210
Någon som har erfarenheter/synpunkter på gasolgrillen Weber Spirit E-210? Positiva, negativa?
http://www.weber.eu/smartsite.dws?id=15796
http://www.weber.eu/smartsite.dws?id=15796
Förstår men till saken hör att jag fått ett riktigt bra erbjudande om att köpa just en Spirit E-210.
En Weber är ju alltid en Weber
En Weber är ju alltid en Weber
Landmann Flatbed 12295
-Plåt i grillskålen (där det blir som varmast)
-Kommer vara rasslig och vinglig efter 5år
-Lackade arbetsytor lir fort repiga
Weber E-210
+Gjuten aluminium i grillskålen
+Grym kvalité
Välj en weber så har de en grill som ger mycket bra resultat och håller länge
-Plåt i grillskålen (där det blir som varmast)
-Kommer vara rasslig och vinglig efter 5år
-Lackade arbetsytor lir fort repiga
Weber E-210
+Gjuten aluminium i grillskålen
+Grym kvalité
Välj en weber så har de en grill som ger mycket bra resultat och håller länge
Medlem
· skåne
· 15 inlägg
Dags att skaka liv i grilltrådarna inför grillsäsong 2010! Har känt och klämt på gasolgrillar från Weber, Grand Hall och Napoelon nu i veckor.
Jag har bestämt mig för Weber Spirit E310 som känns helt klart bäst i kvalitén. Motsvarande Spirit serien hos Grand Hall, grandchef, hade mycket tunnare gods (dock gjutgärnsgaller och en extra bränanre till samma pris).
Vill bara höja en varning för K-Rauta som stoltserar med en 20% rabatt kampanj på gillar för tillfället (rabatten är efter dom har höjt priserna med 25% så priset blir samma som hos andra ÅF ordinarie pris i slutändan).
Jag har bestämt mig för Weber Spirit E310 som känns helt klart bäst i kvalitén. Motsvarande Spirit serien hos Grand Hall, grandchef, hade mycket tunnare gods (dock gjutgärnsgaller och en extra bränanre till samma pris).
Vill bara höja en varning för K-Rauta som stoltserar med en 20% rabatt kampanj på gillar för tillfället (rabatten är efter dom har höjt priserna med 25% så priset blir samma som hos andra ÅF ordinarie pris i slutändan).
FLASKHÅLLARE!!!
Har nu inhandlat en E310 men har inte hittat något bra sätt att montera flaskan på, köpte webers egna hållare (för 429kr) men det funka inte speciellt bra med en stor 10 kg flaska så den lämnades tillbaka samma dag. Funderar på om man kan bygga något själv typ rull skiva som man använder till stora blomsterkrukor. Tips ... någon??
Har nu inhandlat en E310 men har inte hittat något bra sätt att montera flaskan på, köpte webers egna hållare (för 429kr) men det funka inte speciellt bra med en stor 10 kg flaska så den lämnades tillbaka samma dag. Funderar på om man kan bygga något själv typ rull skiva som man använder till stora blomsterkrukor. Tips ... någon??
Medlem
· skåne
· 15 inlägg
Hej Nisse, Flaskhållare byggde jag en själv av en lämplig stålskena (K-Rauta) jag böjde till lite och hängde på grillen. Flaskan står på den med ett spännband runt. För att snygga till det köpte jag Webers flaskskydd. Nackdelen med flskskyddet är dock att man inte ser hur mycket gasol som är kvar....
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Medlem
· skåne
· 15 inlägg
Tjena nisse!
Sorry att jag inte svarat. Har det löst sig eller är du fortfarande intresserad av en bild? // Jonas
Sorry att jag inte svarat. Har det löst sig eller är du fortfarande intresserad av en bild? // Jonas
Själv så var jag och gjorde ett sensommar/ höstfynd på en sån här.
http://www.webergrill.se/Genesis®-EP-320-Premium-253.aspx
(Egentligen så ville jag ha en Summit, men den var liiite för dyr tyckte jag..
http://www.webergrill.se/Genesis®-EP-320-Premium-253.aspx
(Egentligen så ville jag ha en Summit, men den var liiite för dyr tyckte jag..
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bygga in Weber Genesis 2 i utekök
Altan & Uteplats -
Någon som sitter på weberöds tegel ?
Köpes, Hyres & Bytes -
Grillfråga: Weber Spirit II E-310 ger ifrån sig ett konstigt ljud
Övrigt husrelaterat -
Byta till gjutjärn på Weber spirit 310
Altan & Uteplats -
Weber gasolgrill Q3000 vs Spirit E210 på balkong