Grymmt bra kvalite på Weber men jag skulle rekommendera dig att satsa på en Spirit E-310 istället.
Den har tre brännare och större grillyta, högre effekt och bättre möjlighet till indirekt grillning.

Förstår men till saken hör att jag fått ett riktigt bra erbjudande om att köpa just en Spirit E-210.

En Weber är ju alltid en Weber :)

Tänk bara på att du köper den grill som du verkligen behöver, du kommer att ha den i 15år

Behöver ert kunnande snabbt.
Har 2 grillar att välja mellan.

Weber E-210
+Rostfria brännare
+Emaljerade ytor

och

Landmann Flatbed 12295 Länk
+3 brännare
+Inte lika plastig på hyllorna som Webern

Hjälp mig välja tack.

Landmann Flatbed 12295
-Plåt i grillskålen (där det blir som varmast)
-Kommer vara rasslig och vinglig efter 5år
-Lackade arbetsytor lir fort repiga

Weber E-210
+Gjuten aluminium i grillskålen
+Grym kvalité

Välj en weber så har de en grill som ger mycket bra resultat och håller länge

Weber it is.
Tack för det !

Dags att skaka liv i grilltrådarna inför grillsäsong 2010! Har känt och klämt på gasolgrillar från Weber, Grand Hall och Napoelon nu i veckor.

Jag har bestämt mig för Weber Spirit E310 som känns helt klart bäst i kvalitén. Motsvarande Spirit serien hos Grand Hall, grandchef, hade mycket tunnare gods (dock gjutgärnsgaller och en extra bränanre till samma pris).

Vill bara höja en varning för K-Rauta som stoltserar med en 20% rabatt kampanj på gillar för tillfället (rabatten är efter dom har höjt priserna med 25% så priset blir samma som hos andra ÅF ordinarie pris i slutändan).

FLASKHÅLLARE!!!
Har nu inhandlat en E310 men har inte hittat något bra sätt att montera flaskan på, köpte webers egna hållare (för 429kr) men det funka inte speciellt bra med en stor 10 kg flaska så den lämnades tillbaka samma dag. Funderar på om man kan bygga något själv typ rull skiva som man använder till stora blomsterkrukor. Tips ... någon??

Hej Nisse, Flaskhållare byggde jag en själv av en lämplig stålskena (K-Rauta) jag böjde till lite och hängde på grillen. Flaskan står på den med ett spännband runt. För att snygga till det köpte jag Webers flaskskydd. Nackdelen med flskskyddet är dock att man inte ser hur mycket gasol som är kvar....

Du har ingen liten bild att visa ?? Låter klart intresant. Är det en stor eller liten flaska du kör med?

Tjena nisse!

Sorry att jag inte svarat. Har det löst sig eller är du fortfarande intresserad av en bild? // Jonas

Fixa det med en vinkel profil i alu (rostar inte) som jag skuva fast längst ner på benen som flaskans fot hänger på och sen ett spännband på ovandelen. Kostnad 0kr. Funkar skitfint. Tack för tipset

Sådär ja.. Då var grillarsenalen ytterligare uppdaterad. Fyndade en One Touch brikettgrill samt lite tillbehör hos den lokala järnhandlaren nyss. Nu är vagnsparken uppdaterad helt och hållet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.