Sticker det ut nått ur hålet? Ser så ut.
Då kan det väl var ett spjäll kanske?
Då kan det väl var ett spjäll kanske?
Hej!
Har du inte kollat vad det är innanför tidningspappret? Ett tips är att göra det.
Kan det inte vara någon slags ventilationskanal? Det ser lite ut som om det är en ventil uppe vid taket. Är det så?
Som sagt, kolla innanför pappret och låt oss nyfikna veta snabbt!
Har du inte kollat vad det är innanför tidningspappret? Ett tips är att göra det.
Kan det inte vara någon slags ventilationskanal? Det ser lite ut som om det är en ventil uppe vid taket. Är det så?
Som sagt, kolla innanför pappret och låt oss nyfikna veta snabbt!
hej jo jag har kollat bakom pappret det är bara lite skit (botten på skorstenen) kan jag sätta igen den tro eller sotar sotaren där ?? tror inte han gjorde det sist ,jag eldar med pellets om det spelar roll vet jag inte ,luckan där uppe är nån ventilation kanske är till samma hål
Hej
Det är inte så att rummet som du har tagit kortet i är en tvättstuga.
Och att hålet är en rökgång för en gammal kopparkittel/Tvättgryta som man tvättate i för och eldade under för att få upp värmen.
Trod inte det är samma kanal som frånluftsventilen i taket men bröva och häll lite vatten innanför lucka och se om det kommer ut genom hålet vetja.
//PPALM
Det är inte så att rummet som du har tagit kortet i är en tvättstuga.
Och att hålet är en rökgång för en gammal kopparkittel/Tvättgryta som man tvättate i för och eldade under för att få upp värmen.
Trod inte det är samma kanal som frånluftsventilen i taket men bröva och häll lite vatten innanför lucka och se om det kommer ut genom hålet vetja.
//PPALM
I mitt föräldrahem fanns en lucka längst ner på mursatocken. En stor CTC-panna för ved stod bredvid, och om draget var dåligt brukade pappa stoppa in en tidning bakom luckan och tända på. Syftet var att starta draget genom skorstenen.
per
per
Ser precis ut som hemma i tvättstugan och där stod en gammal bykgryta när vi flyttade in.