Vi har i veckan fått tomten omgjord pga att det lutade mycket olyckligt in mot huset från alla håll efter en omdränering.
Vi söker nu tips om hur vi kan anlägga gräsmatta redan nu eller om vi är tvungna att vänta till i höst. Vi har 2 små barn på 2 och 5 som bara längtar efter att få komma ut på den nya gräsmattan.
Alternativen är som för alla att rulla eller så men vilket är bäst att göra vid den här tiden av året?

Nån som har några bra tips??

Vill du ha en gräsmatta att kunna gå på inom ett par veckor så är det att rulla ut gräs (sk färdigt gräs).
Vi gjorde det för 2 år sedan, i början på juni...
Ett val jag inte ångrar eftersom gräsmattan är mer tålig... Vi har idag en av dom finaste gräsmattorna i området, trots att vi är dom enda som har hundar :)

Ett tips om bra gödning är "Grönare Gräs" från Granngården! Man ser verkligen vart jag har haft på det någonstans för där är gräset verkligen grönare :)

Lycka till :)

K
Rullgräs är kanon! Har också barn, dom måsta ha nåt att leka på, lade ut gräs förra helgen, och dom leker på gräsmattan nu. Tänkte så gräs på framsidan men blev avrådd av en trädgårdsmästare, det blir bara ogräs nu sa han. Jag rullar nog gräs på framsidan också senare. Bild:
http://www.soundcontrol.tv/house/Grass.html

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.