4 256 läst · 8 svar
4k läst
8 svar
5-ledare i rör eller slang?
Hej!
Vissa delar av kåken kan man inte nå genom att gå igenopm väggar utan vi måste dra en del el i plattan, så jag tänkte dra ut 3 fas/nolla/jord till några punkter.
Skall jag lägga slang eller rör i plattan, och skall jag ta 16 eller 20mm, vad säger ni med erfarenhet?
Jag är ju den som brukar villa ta till i överkant, så 20mm slang är mitt oerfarna val.
/L
Vissa delar av kåken kan man inte nå genom att gå igenopm väggar utan vi måste dra en del el i plattan, så jag tänkte dra ut 3 fas/nolla/jord till några punkter.
Skall jag lägga slang eller rör i plattan, och skall jag ta 16 eller 20mm, vad säger ni med erfarenhet?
Jag är ju den som brukar villa ta till i överkant, så 20mm slang är mitt oerfarna val.
/L
det är 1.5 jag har tänkt mig, enegtligen bara 1fas, men lika bra att dra ut 3, man vet aldrig i framtiden.
nån koax/cat6 är det ingen risk det blir där,. det är yttervägg med glaspartier.
Men 20 känns lätatre att dra i, i efterhand. man vet aldrig hur mycket bockar gjutarna får till..
/L
nån koax/cat6 är det ingen risk det blir där,. det är yttervägg med glaspartier.
Men 20 känns lätatre att dra i, i efterhand. man vet aldrig hur mycket bockar gjutarna får till..
/L
fördelen med rör e att det är mindre friktion om det blir lite längre sträckor.
kan vara en fördel at tejpa skarvarna så glider dom inte isär! men ligger dom i betong så lär dom inte göra det ändå...
kan ju ta slan om det är trixigt nån stanns å rör just i plattan.
kan vara en fördel at tejpa skarvarna så glider dom inte isär! men ligger dom i betong så lär dom inte göra det ändå...
kan ju ta slan om det är trixigt nån stanns å rör just i plattan.
Liknande trådar
-
Binda eller fortsätta med rörligt?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Skvaellerör i kök som slutar i skåp
Kök -
Hydraulisk rörbock, bra eller skit?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Montera rör till radiator - Vertikalt eller horisontellt?
Värme allmänt -
Installera WC på 110-rör slätända; manschett eller stos?
Badrum