4 385 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Apparatdosa i plankvägg
Har en massa plankvägg i huset och på vissa ställen vill jag ha lite vägguttag, infällda med apparatdosor. Men hur gör jag för att kunna få dit dosor där? ROT-dosor och fräsa upp spår för flexrören? Hur får jag i sånt fall utrymme för dosorna? Känns lite riskabelt och köra en dosfräs rakt igenom in till rummet bredvid. Plankväggarna är 48mm tjocka.
Ett annat sätt är ju att ta fram din Fein Multimaster/Bosch-kopia och bara såga upp lämliga hål till dosorna. Du kan ju exempelvis ta upp rektangulära hål och göra passbitar i form av rektangulära brädbitar med hål för dosan som du sedan täcker de rektangulära hålen med.
Bra idé, om jag hade haft nån sådan. Sugen på att skaffa en dock.
Kanske går att fixa med en Dremel annars, finns ju bl.a. fräsar till den.
Kanske går att fixa med en Dremel annars, finns ju bl.a. fräsar till den.
Redigerat:
Du, gå och köp dig en grön Bosch PFM 180 eller vad den nu heter. Du kommer inse att det är de mest välinvesterade 800 spännen du slängt ut de senaste åren. Det som kommer reta dig mest är att du på bara några veckors husmeckande sparat in tid värt mångdubbelt 800 spänn genom att använda maskinen. Inte nog med det, du inser att mycket du har gjort skulle varit snyggare om du haft maskinen. Bittert att komma på i efterhand, men det vägs upp av den fröjd det är att fixa alla de där trixa jobbed med maskinen
Hehe kanske det. Går det att fräsa spår för slangarna med Boschen också?