3 352 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
pvc eller aluminium
Det är svårt att rekommendera ngt direkt. Båda typer är underhållsfria, men som jag har upplevt det så är plastfönster mycket billigare än träaluminium fönster.
Kolla upp följande:
www.plastfonster.com
www.scanlita.com
www.fonsterffab.se
Kolla upp följande:
www.plastfonster.com
www.scanlita.com
www.fonsterffab.se
Har fått offert från fyra olika tillverkare och välldigt olika priser
Bofab 98 500:- (PVC fönster öppnas innåt + vädringsläge)
MIR-gruppen 195 000:- (!) (PVC fönster glidhängt)
ELIT med Aluutsida 170 000:- (träfönster med alubeklädnad)
ORAMA 125 000:- (ALuminium utsida och glasfiberarmerad plast på insidan glidhängda)
Bofab 98 500:- (PVC fönster öppnas innåt + vädringsläge)
MIR-gruppen 195 000:- (!) (PVC fönster glidhängt)
ELIT med Aluutsida 170 000:- (träfönster med alubeklädnad)
ORAMA 125 000:- (ALuminium utsida och glasfiberarmerad plast på insidan glidhängda)
Hur många fönster eller m2 rör det sig om då?
WM-fönster verkar ha rätt schysta fönster. Någon som har någon erfarenhet av deras fönster? Är väl jättedyra kan jag tro. De har fönster med 0,5 i u-värde också. Man har ju hört att fönster med för lågt u-värde bara immar igen, hur stor är risken att man råkar ut för detta? Välisolerande fönster vore trevligt. Aldrig kul med höga uppvärmningskostnader.
WM-fönster verkar ha rätt schysta fönster. Någon som har någon erfarenhet av deras fönster? Är väl jättedyra kan jag tro. De har fönster med 0,5 i u-värde också. Man har ju hört att fönster med för lågt u-värde bara immar igen, hur stor är risken att man råkar ut för detta? Välisolerande fönster vore trevligt. Aldrig kul med höga uppvärmningskostnader.
Vi kommer att köra med Wirus-fenster från WM-fönster och är nöjda med all service vi fått. Det blir PVC fönster som öppnas innåt + med vädringsläge. Vi kommer även att få vår ytterdörr levererad av dem (aluminium). Min sambo lyckades övertala mig att beställa en dörr som öppnas/låses upp med kortläsare/nuddis (vanligt i Tyskland). Vi tog in flera offerter och vi valde till slut WM-fönster
/Maggan
/Maggan