Renoverar invändigt så det blir mest inomhusarbete men springer ibland ut och in genom ytterdörren. Vill släpa med sig så lite skit som möjligt, så det är bra om mönstret inte är för grovt. Hätta av något slag är krav, plast duger gott. Sulorna får inte heller göra svarta märken efter sig.

Har ni några tips på bra inneskor?

Ah, visst ja, jalas. Det har jag haft någon gång och var jäkligt nöjd, finskt märke om jag minns rätt. Men de var det grå sula på, har du svart? Det blir inte märken?

Hmmm, alla jäkla modeller ut som om man har traktordäck på fötterna... Klunsigt, men ett alternativ.

Jag har också nya Jalas, ventilerade, med hätta och trampskydd och ofärgad sula, liknande de som GzO länkade till.
De är ganska breda så de passar bra om du har breda fötter.
Sköna att använda men innersulorna slits ut otroligt snabbt och är uppnötta på någon månad om man använder skorna hela dagarna. Nu har jag iofs. ESD-säkra innersulor/skor, de vanliga kanske är bättre ur slitagesynpunkt.

EDIT: Skrev fel märke! Det är Sievi jag har!

Ser bara svarta sulor på jalas hemsida...?
Tittade runt på, beijer, k-rauta, biltema och jula idag. Alla med svart sula gjorde märken efter sig, den enda med ofärgad sula var blåkläders variant, men den var fodrad... :(

Papp eller masonite på golvet?

/Kent

Jesca_j skrev:
Jag har också nya Jalas, ventilerade, med hätta och trampskydd och ofärgad sula, liknande de som GzO länkade till.
De är ganska breda så de passar bra om du har breda fötter.
Sköna att använda men innersulorna slits ut otroligt snabbt och är uppnötta på någon månad om man använder skorna hela dagarna. Nu har jag iofs. ESD-säkra innersulor/skor, de vanliga kanske är bättre ur slitagesynpunkt.
AJAJAJAJ!!!! Jag skrev fel!!!
Det är ju Sievi jag har!!!!
Sådana här är det:
52702183.jpg

Jag använder Arbeskos luftiga variant i jobbet, funkar bra både ute och inne tycker jag.

331.jpg

snickarboden skrev:
Papp eller masonite på golvet?

/Kent
Öh, vad?
-----------------

Ja, som skydd för golvet i stället för skor?

Jag köpte Arbeskos modell 432 för ett tag sedan och är mycket nöjd hittills.

http://www.arbesko.se/Produkterna/Sökresultat/tabid/330/ProductID/9/Default.aspx

Det är en sandal med spiktrampskydd och tåhätta. Den knäpps med ett kardborreband (typ småbarnsskor) så de är lätta att ta av och på. Jag har den inte i jobbet utan som "fritidssko" så jag har dem mest på helgerna men som sagt än så länge tycker jag de är hur bekväma som helst.

För din skull gick jag också och försökte "rita" på plastmattan i badrummet samt klinkersen i hallen - INGA MÄRKEN.

Ja, sandaler med kardborre är modellen - MEN - kardborren varar långt kortare än skon gör vilket innebär att den så småningom börjar släppa och hålla på. Vansinnigt irriterande. Lösningen för mig var att sätta dit en tryckknapp som håller den på plats istället/också.

phl skrev:
Ja, som skydd för golvet i stället för skor?
Ah, så långt tänkte inte jag, i a f inte efter en massa god whiskey... :)

Jo så har vi gjort, men det skulle vara skönt att slippa. Att kunna gå obehindrat in och ut ur ett färdigt rum från ett angränsande bygg-rum skulle vara skönt.

jac skrev:
Jag köpte Arbeskos modell 432 för ett tag sedan och är mycket nöjd hittills.

[länk]

Det är en sandal med spiktrampskydd och tåhätta. Den knäpps med ett kardborreband (typ småbarnsskor) så de är lätta att ta av och på. Jag har den inte i jobbet utan som "fritidssko" så jag har dem mest på helgerna men som sagt än så länge tycker jag de är hur bekväma som helst.

För din skull gick jag också och försökte "rita" på plastmattan i badrummet samt klinkersen i hallen - INGA MÄRKEN.
Vad bra, kanske blir den modellen då! Kanske är det fler modeller med svart sula som inte gör märken efter sig, problemet är att de inte verkar speca det utan det känns som om man måste prova.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.