5 689 läst · 7 svar
6k läst
7 svar
Problem med Pergo Naturaltouch?
Hej,
Lade in ett pergo Naturaltouch i hall och sovrum för tre år sedan. Har problem med att få det rent. Det syns liksom fotspår och fläckar på golvet direkt när man torkat. Ser aldrig rent ut. Jättetråkigt med tanke på att det är ett dyrt golv och dessutom 50 års garanti. Någon annan med dessa erfarenheter? Såg att det finns ett specialrengöringsmedel för Pergo. Någon som testat om det funkar? Kanske t o m någon som kontaktat Pergo om samma problem? Tänkte ringa dem men det skulle vara bra att höra om någon annan har samma problem.
Millan
Lade in ett pergo Naturaltouch i hall och sovrum för tre år sedan. Har problem med att få det rent. Det syns liksom fotspår och fläckar på golvet direkt när man torkat. Ser aldrig rent ut. Jättetråkigt med tanke på att det är ett dyrt golv och dessutom 50 års garanti. Någon annan med dessa erfarenheter? Såg att det finns ett specialrengöringsmedel för Pergo. Någon som testat om det funkar? Kanske t o m någon som kontaktat Pergo om samma problem? Tänkte ringa dem men det skulle vara bra att höra om någon annan har samma problem.
Millan
Kolla på forumet, tyvärr så är du inte ensam...och jag som precis köpt detta...att man inte kollar runt innan...
Ingen som fått en lösning på problemet, PLUS kanske?
"Garantier 50 års trippelgaranti mot slitage, fläckar och blekning."
Enligt produktdatan...
Ingen som fått en lösning på problemet, PLUS kanske?
"Garantier 50 års trippelgaranti mot slitage, fläckar och blekning."
Enligt produktdatan...
Jag kontaktade Pergo och fick följande svar :
Vad gäller våra golv kallade Naturaltouch med matt yta, så stämmer det att det fanns en period (lanseringsåret 2003) då ytan inte var tillräckligt bra på dessa produkter och vi fick en hel del negativ kritik i samband med detta. Problemet är dock åtgärdat sedan länge, men man skall veta att ju mattare yta ett golv har (oavsett om det är laminat,trä eller något annat) så kommer smuts att lättare fastna på ett sådant golv jämfört med ett golv med normalglansig yta. En matt yta kräver därför ett mer regelbundet underhåll.
Låter ju vettigt och trovärdigt nog, men det får framtiden utvisa för nu har jag snart golvet inlagt.
Vad gäller våra golv kallade Naturaltouch med matt yta, så stämmer det att det fanns en period (lanseringsåret 2003) då ytan inte var tillräckligt bra på dessa produkter och vi fick en hel del negativ kritik i samband med detta. Problemet är dock åtgärdat sedan länge, men man skall veta att ju mattare yta ett golv har (oavsett om det är laminat,trä eller något annat) så kommer smuts att lättare fastna på ett sådant golv jämfört med ett golv med normalglansig yta. En matt yta kräver därför ett mer regelbundet underhåll.
Låter ju vettigt och trovärdigt nog, men det får framtiden utvisa för nu har jag snart golvet inlagt.
Typiskt! Pratade i a f med Pergo och de skall skicka rengöringsspray. Funkar inte detta får de komma och titta på golvet. Så sa hon jag pratade med i a f. Hoppas på sprayen!!
Lycka till med golvet!
Millan123
Lycka till med golvet!
Millan123
Jag har inte kunnat prova rengöringssprayen än eftersom vi håller på att lägga klinkers i köket och har då lagt ut pappskivor på hela hallgolvet för att skydda det. Så fort vi är klara med köksgolvet skall jag testa sprayen och blir det inte bra då tänker jag ta hit någon från Pergo. Jag misstänker att det var 2003 som vi lade in vårat golv. Minns inte exakt men vi har kvittot kvar i alla fall.
Tack för att du hörde av dig nu vet jag ialla fall att det inte är jag som är tokig eller inte kan städa! Jag har faktiskt tvivlat ibland!
Millan
Tack för att du hörde av dig nu vet jag ialla fall att det inte är jag som är tokig eller inte kan städa! Jag har faktiskt tvivlat ibland!
Millan
Vi köpte 30 kvm ur Natural Touch serien vintern 2004, det ena var "038102 Ek klassisk, blockad, natur" och det andra var "038152 Furu, grå, natur" och efter ett litet tag upptäckte vi att det blev bestående fläckar, ser ut lite som fotavtryck och dessa går inte bort. Det syns väldigt tydligt i dagsljus. Vi kontaktade efter ett år eller två Pergo och de skickade då ut ett rengöringsmedel som inte heller hjälpte. Nu har vi dragit det en andra runda hos Pergo och de har, utan att besöka vårt hus för att inspektera golven, godkänt att vi plockar ut ett vafritt golv från Pergo. Vi anser dock att de också bör stå för omläggnings kostnaden men hitttills har de inte gått med på det. Är det någon som fått Pergo att stå för omläggnings kostnaden?
Jag blev glad när jag hittade denna tråden och insåg att det faktiskt var fler som hade samma problem med just denna serie hos Pergo. Inför 2008 så har Pergo tagit bort "Natural Touch" serien men lagt in samma golv under "Orginal" serien men med ytan som "natural touch".
Jag tror inte att problemen med ytan egentligen inte är avhjälpta ännu, Pergo har i vart fall undvikit att besvara min fråga på om det är löst på golven med "narural touch" ytan då jag verkligen tycker om dessa golv. Men p.g.a att de ej kan bekräfta att det är löst vågar jag inte byta till samma golv.
Jag blev glad när jag hittade denna tråden och insåg att det faktiskt var fler som hade samma problem med just denna serie hos Pergo. Inför 2008 så har Pergo tagit bort "Natural Touch" serien men lagt in samma golv under "Orginal" serien men med ytan som "natural touch".
Jag tror inte att problemen med ytan egentligen inte är avhjälpta ännu, Pergo har i vart fall undvikit att besvara min fråga på om det är löst på golven med "narural touch" ytan då jag verkligen tycker om dessa golv. Men p.g.a att de ej kan bekräfta att det är löst vågar jag inte byta till samma golv.
Fick precis samtal från Säljansvarig på Pergo och de går nu också med på att stå för kostnaden att få golven utbytta dvs utrivning samt läggning av nytt golv. Jag har dock fått kämpa för att dels få golvet utbytt överhuvudtaget samt att de även ska stå för kostanden av omläggningen av golven.
Ville mest dela med mig om någon får liknande problem så Ni vet vad man kan kräva av Pergo.
Ville mest dela med mig om någon får liknande problem så Ni vet vad man kan kräva av Pergo.