4 633 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Ventilationskonsulter
Hej!
En snabb fråga eftersom jag inte ens vet var jag ska börja söka.
Jag skulle vilja komma i kontakt med en ventilationskonsult som inte nödvändigtvis ska sälja på mig en massa grejer utan hjälpa mig med ventilationsritningar och beräkningar på olika lösningar. Detta helst i närheten av Laholm/Båstad/Halmstad.
Nån som vet?
MVH
/Ove
En snabb fråga eftersom jag inte ens vet var jag ska börja söka.
Jag skulle vilja komma i kontakt med en ventilationskonsult som inte nödvändigtvis ska sälja på mig en massa grejer utan hjälpa mig med ventilationsritningar och beräkningar på olika lösningar. Detta helst i närheten av Laholm/Båstad/Halmstad.
Nån som vet?
MVH
/Ove
Jag kompletterade min självdragsventilation med mekanisk frånluft, kanaler dragna på vinden och utblås vid taknocken. Jag fick jättebra hjälp av Alig ventilation, kolla http://www.alig.se. Konsultation via telefon utan kostnad, skickade in en orginalritning på hur huset är byggt, fick en principskiss för ventilationen tillbaka. Efter två telefonsamtal för att räta ut några frågetecken kunde jag bygga hela ventilationen själv utan någon tidigare erfarenhet alls. Fick dessutom ett bra pris på delarna, fraktfritt vid beställning över 1000.-
Jag är helnöjd med den hjälp jag fick.
Jag är helnöjd med den hjälp jag fick.
Produkter som diskuteras: "kanalfläkt"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden