Jag har en damm som från början var branddamm till den gamla gården. Rinner källvatten igenom så det är rörelse i året om. Problemet är ju att det växer igen så jag hade tänkt att plantera in några karpar som får äta ur den tills dess att jag orkar göra något skoj. Vet någon var man kan få tag i karp? Kostnad? Hur mycket yta behöver de per st? Kommer minken att ta dem direkt? Ligger alltså långt ute i skogen :)

//MrE

Du verkar ha stora projekt på gång där ute, varför inte överväga och flytta dit? Det låter som ett trevligt ställe.

Robert_Maria skrev:
Det finns många bra böcker att läsa så gå till biblioteket och låna några böcker i ämnet är det bästa tips som jag kan ge. Där kan du hitta svar på de frågor du ställt och på alla de frågor som kommer att dyka upp.
Ja du elliot.. du får nog oxå gå till biblioteket :(

Jag försöker läsa här och på diverse andra ställen så mkt jag hinner :). Får väl gå till någon djuraffär och höra mig för helt enkelt. De kan väl säkert guida en rätt om inte annat.

Om det var mig du syftade på ang att flytta ut så skulle jag nog gärna göra det så småningom. Men, inte nu när det är oisolerat, saknar ordentligt värmesystem, inte finns karp i dammen, ingen vettig trädgård och ingen trädgårdsprincessa att dela det med. Att flytta 2 mil ut i skogen som singel ser jag som lite lätt otaktiskt ;)

MrE

PS, tack Yonna för stavningskorrigeringen ;)

Tackar.. ska läsa där o se om jag hittar några svar :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.