9 910 läst · 20 svar
10k läst
20 svar
Småfirrar i dammen!
Jag har en damm som från början var branddamm till den gamla gården. Rinner källvatten igenom så det är rörelse i året om. Problemet är ju att det växer igen så jag hade tänkt att plantera in några karpar som får äta ur den tills dess att jag orkar göra något skoj. Vet någon var man kan få tag i karp? Kostnad? Hur mycket yta behöver de per st? Kommer minken att ta dem direkt? Ligger alltså långt ute i skogen
//MrE
//MrE
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Jag försöker läsa här och på diverse andra ställen så mkt jag hinner . Får väl gå till någon djuraffär och höra mig för helt enkelt. De kan väl säkert guida en rätt om inte annat.
Om det var mig du syftade på ang att flytta ut så skulle jag nog gärna göra det så småningom. Men, inte nu när det är oisolerat, saknar ordentligt värmesystem, inte finns karp i dammen, ingen vettig trädgård och ingen trädgårdsprincessa att dela det med. Att flytta 2 mil ut i skogen som singel ser jag som lite lätt otaktiskt
MrE
PS, tack Yonna för stavningskorrigeringen
Om det var mig du syftade på ang att flytta ut så skulle jag nog gärna göra det så småningom. Men, inte nu när det är oisolerat, saknar ordentligt värmesystem, inte finns karp i dammen, ingen vettig trädgård och ingen trädgårdsprincessa att dela det med. Att flytta 2 mil ut i skogen som singel ser jag som lite lätt otaktiskt
MrE
PS, tack Yonna för stavningskorrigeringen
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Tackar.. ska läsa där o se om jag hittar några svar