Ska dra nätverkskabel från källaren och upp till ett rum som ligger ovanför, så ingen jättelång sträcka.
Eftersom det inte ens är påbörjat med renovering i källaren, så kommer kabeln vara lös här ett bra tag till. För att kunna flytta runt router etc tills jag vet var det ska vara.
Men i rummet som den ska till, vill jag ha ett nätverksuttag. Tänker att jag då gärna drar vanlig patchkabel.
Borde väl finnas något nätverksuttag där man kan koppla in patchkabel? Men har inte hittat något som känns rätt.

Tool-Free Keystone funkar bra på flerkardelig patchkabel och är smidigt om man bara vill ha en ände med en hona. "Vanligt" uttag med krone-plint är egentligen ämnade för installationskabel.

Sen tycker jag man kan fundera över nyttan att ha ett uttag överhuvudtaget om man ändå inte ska göra det snyggt och riktigt. Varför vill man ha en ytterligare liten snutt patchkabel mellan uttag och apparat istället för att bara koppla in sig med den långa, löst liggande kabeln?

Demmpa Demmpa skrev:
Ovan passar tex i följande ram/uttag,
[länk]

Alltså när det är monterat så ser man inte att det är ett skarvjack, utan ser ut som ett vanligt RJ45-uttag.
Det verkar ju perfekt.

S Staffan-N skrev:
Tool-Free Keystone funkar bra på flerkardelig patchkabel och är smidigt om man bara vill ha en ände med en hona. "Vanligt" uttag med krone-plint är egentligen ämnade för installationskabel.

Sen tycker jag man kan fundera över nyttan att ha ett uttag överhuvudtaget om man ändå inte ska göra det snyggt och riktigt. Varför vill man ha en ytterligare liten snutt patchkabel mellan uttag och apparat istället för att bara koppla in sig med den långa, löst liggande kabeln?
Tanken är ju att det ska vara snyggt och riktigt i rummet som renoveras. Sen när källaren renoveras får det bli snygg där.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.