Jag har haft en tryckluftsdriven spärrnyckel från Biltema som nu har gått sönder. Jag behöver köpa en ny, och denna gång blir det garanterat inte Biltema, utan något bättre. Problemet är att jag har svårt att hitta någon då jag inte vet vilka märken som är bra och vilka som är lika dåliga som biltema/clas ohlson/jula. Är det någon som har ett tips på en bra trycklyftsdriven spärrnyckel med 1/2"-hylsfäste för runt 1000-lappen?

Ingen som har några förslag?

var inne o tittade på swedol för jag trodde att de kunde ha, men de har tydligen bara 3/8¨ :(

Eric Josefsson skrev:
Verktygsboden hade någon variant för 600-lappen.

Esska-teknik (Första google-träffen) har massor att välja på, kvalité okänd. pris från några hundra till ett par tusen.
[länk]
Jag hittade den också, men. problemet var just det där med "kvalité okänd". Någon som har erfarenheter?

R-vikarn skrev:
[länk]
Där hittade jag en spärrnyckel för 325:- och jag antar att kvaliten på den är tveksam. Jag hittade dock inga andra spärrnycklar på den sajten.

Jag har suttit några kvällar och surfat runt på olika verktygssajter och hittar antingen billigt skit från Jula, Clas Ohlson, Biltema m.fl. eller så är det spärrnycklar för närmare 2000kr eller över som troligen är bra. Några fåtal, som t.ex. http://www.toolstrading.se/ som du R-vikarn pekar på eller http://www.esska-teknik.se har spärrnycklar för 500-1000kr vilket är helt rätt i pris för min del. Problemet med dessa är att de är av fabrikat som jag aldrig hört talas om och vet därför inte vilken kvalité de har. Är det någon som har bra erfarenheter av någon tryckluftsdriven spärrnyckel för omkring tusenlappen och som vill dela med sig av sina erfarenheter vore jag ytterst tacksam!

/brabyggare

A
P-plats skrev:
Kanske Lunas nya Luna AR1/2" kan vara något...
Bör ligga på ca 1400:- ink moms och det är kvalite som ska duga för industri.

[länk]
Den kostar 1800kr och finns ännu inte att köpa då den är så ny.
Nåväl jag beställde idag ett RACE-kit med 1/2" spärrnyckel och ett antal krafthylsor, förlängare, adaptrar och dimsmörjare för 2000kr. Blev lite dyrare än vad jag hade tänkt men spärrnyckeln gick inte att köpa separat och då jag ändå hade sunkiga krafthylsor från biltema så slog jag till på ett helt kit.

Tack för alla förslag och tips.

bra-byggare skrev:
Den kostar 1800kr och finns ännu inte att köpa då den är så ny.
Nåväl jag beställde idag ett RACE-kit med 1/2" spärrnyckel och ett antal krafthylsor, förlängare, adaptrar och dimsmörjare för 2000kr. Blev lite dyrare än vad jag hade tänkt men spärrnyckeln gick inte att köpa separat och då jag ändå hade sunkiga krafthylsor från biltema så slog jag till på ett helt kit.

Tack för alla förslag och tips.
Det är en ny maskin men den skulle ha funnits tillgänglig från i onsdags men tydligen finns den inte i lager än men ska inte vara långt borta.
Vad det gäller priset så är det upp till varje återförsäljare att sätta priser och jag skulle inte ta mer än max 1400.- för den...

Fabrikatet "Luna" kommer ersätta "Race" då Luna insett att deras olika fabrikat inte är så starka varumärken som själva namnet Luna så nu kommer tex. Race och Somatec heta Luna...
Då Race ska utgå så går det att fynda lite...
...du har i alla fall valt en bra maskin och kvaliten på hylsorna motsvarar Teng Tools (om det inte står det på dom!?)...

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.