Efter att ha spenderat natten med spoljouren börjar jag nu kika på återställning efter ett kanonstopp i avloppet.
Baktrycket gjorde så en packning av något slag sköt iväg från där wc-stolen monteras mot golvanslutningen.
Det är en Gustavsberg nordic och jag skulle gärna vilja handla hem prylarna innan jag demonterar själva stolen.
Någon som har förslag på vad det kan vara som har gått sönder?
Chansar på att det är en del av manschetten som går ner i röret men hittar inga mått hos Gustavsberg. Det är 110mm rör nedåt men vet inte om där är något mankemang i bjälklaget. Kan det vara en 110/90-manschett?
Baktrycket gjorde så en packning av något slag sköt iväg från där wc-stolen monteras mot golvanslutningen.
Det är en Gustavsberg nordic och jag skulle gärna vilja handla hem prylarna innan jag demonterar själva stolen.
Någon som har förslag på vad det kan vara som har gått sönder?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Chansar på att det är en del av manschetten som går ner i röret men hittar inga mått hos Gustavsberg. Det är 110mm rör nedåt men vet inte om där är något mankemang i bjälklaget. Kan det vara en 110/90-manschett?
Beroende på hur dt ser ut när röret kommer upp från golvet ( säkert ett 110 rör ) om det finns som en muff eller en rörbit ( anslutningsrör ) eller ett kapat 110 -rör utan muff. Du måste veta det innan köp. Har du en toa utan osynlig nslutning brukar det vara ett plastlock baktill att lossa. annars syns det bra- Är det ett vägghängt kan det vara värre att se. Är det 110 först och 90 sedan så är det felmonterat.
Det är någon konstig anordning.
Något kommer upp ur golvet men där är en vit ring med större mått runt. Den svarta saken är sprucken och snurrar fritt och sen tycker jag man ser toalettstolen gå ner i mitten.
Kanske måste ta bort för att se ändå.
Logga in
Skapa konto
Något kommer upp ur golvet men där är en vit ring med större mått runt. Den svarta saken är sprucken och snurrar fritt och sen tycker jag man ser toalettstolen gå ner i mitten.
Kanske måste ta bort för att se ändå.
Bästa svaret
Då har du en toalettanslutning, en typ sådan häe ska du haJ jhall skrev:
https://www.bauhaus.se/gummimansche...d36f4e947&objectID=568349&indexName=nordic_pr
Ny dag, nya upptäckter.
Manschetter var helt söndertorkad(?) men är inte alls de dimensionerna jag trodde.
Den verkar ha vart 110mm på insidan och typ 125 på "mottagarsidan".
Avloppsrören är stämplade 2017, kan en packning verkligen rasa sådär på den tiden?
Manschetter var helt söndertorkad(?) men är inte alls de dimensionerna jag trodde.
Logga in
Skapa konto
Den verkar ha vart 110mm på insidan och typ 125 på "mottagarsidan".
Logga in
Skapa konto
Avloppsrören är stämplade 2017, kan en packning verkligen rasa sådär på den tiden?