Hej! Jag köpte ett hus för snart ett år sen med en tillhörande förrådsbyggnad. Dörren till den hålls stängd med en hänglåshasp, men jag märkte direkt att bygeln hade fel position för att haspen skulle passa, så jag flyttade på den. Några månader senare passade den inte igen fast åt andra hållet, så jag flyttade tillbaka bygeln. Nu är jag tillbaka på ruta 1 och har insett att dörren helt enkelt rör sig mycket fram och tillbaka under året, och vill hitta en annan lösning som funkar året om.

Det behöver inte vara låsbart, mest vill jag kunna sätta i en pinne eller liknande som håller dörren stängd, men kan man sätta ett hänglås är det en bra bonus. En begränsning är att jag ogärna byter själva haspen, eftersom den är fäst mellan dörrens plankor så om möjligt vill jag hitta en lösning som använder den existerande haspen. Är det någon som har en idé?

• Metallhasp för hänglås monterad på röd trävägg med skruvar, slitage runt området där bygeln tidigare suttit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd dörr med en hänglåshasp delvis öppen, visande bygeln monterad på dörrkarmen, med en grusgång och gräsmatta i bakgrunden.
    Skapa konto

Bästa svaret

gör det avlånga hålet längre

Kanske en skjutregel.
Skjutregel i metall, 130 mm från Biltema, med fäste.
Skapa konto

Mvh Findus

T tergo skrev:
gör det avlånga hålet längre
Tack! Nu när du säger det känns det uppenbart. :D Ska testa borra upp hålet större.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.