Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Hej, jag befinner mig i Bangkok och har köpt en hel del prylar och föremål som jag har tänkt att frakta hem med Fedex. Jag har även köpt en liten samlarkniv med fast blad. Jag undrar nu om någon har erfarenhet av att skicka grejer från thailand eller andra asiatiska länder och mer specifikt vad byggahusare tror om vad som gälller med frakt av knivar hem till Sverige. Finns det risk att det blir problem längs vägen?
Tack på förhand🙏
Tack på förhand🙏
Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Det är den vänstra gröna kniven och bladet är ca 5cmJockesBananer23 skrev:Hej, jag befinner mig i Bangkok och har köpt en hel del prylar och föremål som jag har tänkt att frakta hem med Fedex. Jag har även köpt en liten samlarkniv med fast blad. Jag undrar nu om någon har erfarenhet av att skicka grejer från thailand eller andra asiatiska länder och mer specifikt vad byggahusare tror om vad som gälller med frakt av knivar hem till Sverige. Finns det risk att det blir problem längs vägen?
Tack på förhand🙏
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Bästa svaret
Rimligen blir du tvungen att betala tull och moms på värdet av det du skickar.
Det finns inga begränsningar i import av "vanliga" fasta eller fällknivar. Däremot krävs tillstånd för import av vissa typer av knivar som räknas som farliga föremål. Tex butterflyknivar och springstiletter.
Det finns inga begränsningar i import av "vanliga" fasta eller fällknivar. Däremot krävs tillstånd för import av vissa typer av knivar som räknas som farliga föremål. Tex butterflyknivar och springstiletter.
Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Hur räknas värdet ut på det jag skickar? mestadels kläder och småprylar från några veckors resande.E Eld skrev:
Jag borde alltså kunna skicka hem den utan problem förutsatt att tull och moms är betalat?
Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Bara det inte kommer att hanteras via Postmord i Sverige för då är det rena lotteriet, vi har skickat hem prylar några gånger och senaste gången så returnerade Postmord försändelsen utan att kontakta mottagaren och det är deras typiska monopolsvineri som de anser sej ha rätten att göra.JockesBananer23 skrev:Hej, jag befinner mig i Bangkok och har köpt en hel del prylar och föremål som jag har tänkt att frakta hem med Fedex. Jag har även köpt en liten samlarkniv med fast blad. Jag undrar nu om någon har erfarenhet av att skicka grejer från thailand eller andra asiatiska länder och mer specifikt vad byggahusare tror om vad som gälller med frakt av knivar hem till Sverige. Finns det risk att det blir problem längs vägen?
Tack på förhand🙏
Allvetare
· Falköping
· 61 inlägg
Oj låter inte så trevligt, tror du jag kan specificera vilket bolag som tar över när det kommer till europa/sverige? eller är det bara att hålla tummarna?maxmsm skrev:
Det är garanterat beroende på vem de samarbetar med, det är nog inget som man kan välja, vi har sedan det senast Postmord fiaskot planerat bättre och i vinter så blir det med SAS där man kan köpa till incheckningsväskor á23kg för knappt 900:-/st.JockesBananer23 skrev:
Liknande trådar
-
Hur tjock snedstäva behövs i hembyggd dörr?
Byggmaterial & Byggteknik -
Mest överprisade huset på Hemnet?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Ny termostat till radiator, schema, värt att byta?
Värme allmänt -
Värma sommarstugan hemifrån?
Fritidshus -
[Bildtråd] Posta era hemmabyggen här!
Verktyg, Maskiner & Fordon