Hej
Jag vill sälja min bostad och den ligger som kommande hos mäklare. Problemet är att jag tror att han har värderat den för högt och jag funderar på om jag ska lägga ut på Hemnet nu i oktober eller väntar till våren nästa år med då lägre pris.

Anledning att jag tror att det är för högt är att jag kontaktat andra mäklare som sa att de skulle annonsera på ett betydligt lägre pris samt att ingen har kontaktat mäklare för visning.

Jag har inte bråttom, har ej köpt något annat än. Jag är rädd att lägga ut på Hemnet nu och den ska bara ligga där.

Funderar på även om jag bör byta mäklare.

Attitudeswe
Vad ville du uppnå med kommande. Att nån betalar 200kkr överpris så du får eld i baken att flytta - då är det ju rätt av mäklaren. Man vill ju inte ha några prutare om man inte går ut med en visning och datum för budgivning...

Mäklarbyte kan man väl först göra kostnadsfritt när det gått ganska många månader?

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Vad ville du uppnå med kommande. Att nån betalar 200kkr överpris så du får eld i baken att flytta - då är det ju rätt av mäklaren. Man vill ju inte ha några prutare om man inte går ut med en visning och datum för budgivning...

Mäklarbyte kan man väl först göra kostnadsfritt när det gått ganska många månader?
Tanken med kommande var dels känna av marknad/pris innan Hemnet samt få ett bud som jag skulle slippa Hemnet, visning, budgivning.

Det är 3 månaders kontrakt.

Attitudeswe
Får du nån statistiksida hos mäklaren så du kan se hur många klick den får?

Attitudeswe
Är det färre bilder / lägre arvode som kommande jfr om den ligger skarpt med visning 2mån fram i tiden och bara hos mäklare+booli (ej dyra hemnet)

Får du nån statistiksida hos mäklaren så du kan se hur många klick den får?
Jag kan inte se den men ska fråga mäklaren.

Är det färre bilder / lägre arvode som kommande jfr om den ligger skarpt med visning 2mån fram i tiden och bara hos mäklare+booli (ej dyra hemnet)
Det är samma bilder/arvode.

BirgitS
Kan du inte prata med mäklaren om priset bör sänkas för att få folk intresserade?
Men har du inget bråttom så är det ju mycket möjligt att priserna går upp till våren när folk märker lite mer allmänt att de får mer pengar i plånboken.

• Gilla
joklvk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.