Hej, jag har ett ständigt problem att få till varmvatten i denna panna. Har inte bott så länge och försökt ta mig igenom manualen samt ändrat på små saker löpande.
Finns det någon vänlig själ som via bilderna som bifogas kan upptäcka vart jag kanske måste fokusera / vrida / ändra ?
Försöker lära mig men gärna någorlunda pedagogiskt . Tackar ödmjukast på förhand
Finns det någon vänlig själ som via bilderna som bifogas kan upptäcka vart jag kanske måste fokusera / vrida / ändra ?
Försöker lära mig men gärna någorlunda pedagogiskt . Tackar ödmjukast på förhand
Den du menar ?Demmpa skrev:
Provade dra i den lite fram och tillbaka, satt jäkligt hårt, men ska se nu om det händer något om en stund .
Satte den sedan så långt på V som det gick
Satte den sedan så långt på V som det gick
Nej, det är framledningstenperaturen i radiatorkretsen. Alltså temperaturen på vattnet som går till radiatorerna som värmer huset.Denniserik90 skrev:
Ah tack, provade duscha men var ingen direkt skillnad.Demmpa skrev:
Är ju då inte iskallt, men blir knappt ljummet. (oftast någon sekund av att det blir skålhett innan det återgår till kallare.
Om man behöver en bättre elpanna billigt kan man t.ex. köpa en begagnad frånluftsvärmepump av den traditionella typen såsom NIBE 310P eller 360P på blocket. Vissa säljs med trasig kompressor för några tusenlappar och kompressorn har man ju ingen användning för ändå.
Har samma problem. Röret från beredaren är jättevarmt men vattnet ut i kran blir typ 40 grader.Demmpa skrev:
Då borde det väl vara blandningsventilen eller ?
Ska försöka få loss den. Sitter jättehårt
Borde absolut vara den, jag var lite mer hårdhänt. Har numera bara problem med satt jag inte kan reglera värmen i duschen, men det är inte pannans fel
Liknande trådar
-
Varför finns det ibland inget varmvatten? NIBE VVM300
Värmepumpar -
Nibe Fighter 310p högt brummande missljud vid varmvattenuttag
Värmepumpar -
Nibe 310p 2008 panntemperatur jämfört med utgående varmvatten
Värme allmänt -
Nibe Varmvattenberedare
Vatten & Avlopp -
Läckande varmvattenberedare 8 år (Nibe compact 300 cu)?
Vatten & Avlopp