Skåpet till vänster är 60*60 cm. Vägg till värme reglaget på elementet är drygt 80 cm. Ett gammalt avlopp ska finnas för dusch redan.

En tanke vi hade var duschkabin, men redan en 80*80 cm täcker hela vägen fram till fönsterrutan, vilket kanske inte blir så snyggt. Finns några tips eller idéer hur det går att få in dusch där (utan större kostnad). Vi har även dusch i källaren.

• Långsmalt badrum med skåp, fönster, handfat, och element på vänstra sidan. Spegel, bidé och toalett på högra sidan. Väggarna är vita.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med vit skåp till vänster, fönster i mitten, handfat och spegelskåp till höger, samt toalett och bidé i förgrunden. Radiator på vänster vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni funderat på 70x90? Det är ju iofs ok att kabinen går till fönsterkarmen tycker jag. Den är ju täkt.

Var är golvbrunnen?

• Gilla
perlundstrom
  • Laddar…
Jag vet tyvärr inte var golvbrunnen är, men det ska ha stått ett badkar där skåpet är förut. Nu ligger plastmatta över allting.

Det är ca 83 cm till elementet vred och ca 80 cm till där fönsterglaset börjar, så duschkabinen täcker fönsterlisten i så fall. Just nu lutar det åt en 80*80 cm kabin, kanske denna:
https://www.byggmax.se/duschkabin-cape-böjd-p6465096#1250=104599

BirgitS
P perlundstrom skrev:
Jag vet tyvärr inte var golvbrunnen är, men det ska ha stått ett badkar där skåpet är förut. Nu ligger plastmatta över allting.
Så befintlig matta ska bort, golvbrunnen ska tas fram och ny våtrumsmatta ska dit?

Jag skulle kollat på U-dusch. En sån har duschdörrar som är buktiga på ett sånt sätt att duschen går ut över fönstret fast dörren sitter fast t.ex. 10 cm till vänster om fönstret.

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.