Detta är en lägenhet och vi renoverade hela köket för 10 år sen. Anlitade en firma. Vad är riskerna om det är en tilluftsventil som blåser in luft i stället för suger ut? Det var en man här nyligen som sa det men var osäker. Och det enda han sa var att det kunde bli kallt på vintern. Men det är inte så att vi för in en massa dålig luft in i vår? Man har börjat blåsa på en massa av nån anledning senaste månaderna.
Ska byta i så fall
Ska byta i så fall
Det är ju enkelt att kolla: Känn efter: Blåser den in eller suger ut ?Sus Grana skrev:Detta är en lägenhet och vi renoverade hela köket för 10 år sen. Anlitade en firma. Vad är riskerna om det är en tilluftsventil som blåser in luft i stället för suger ut? Det var en man här nyligen som sa det men var osäker. Och det enda han sa var att det kunde bli kallt på vintern. Men det är inte så att vi för in en massa dålig luft in i vår? Man har börjat blåsa på en massa av nån anledning senaste månaderna.
Ska byta i så fall
Sätt ett papper på - stananr det så suger den ut.
I köket vill man ha utsug så os, fukt osv försvinner ut
Hej och välkommen.
Sitter den i köket så är det med all säkerhet frånluftsventil. Sätt ett papper emot och se om det sugs mot den.
Dock måste jag säga att det är full tillåtet att rengöra ventilerna med jämna mellanrum. Den är så skitig att det oavsett vilket håll det blåser känns ohälsosamt.
Sitter den i köket så är det med all säkerhet frånluftsventil. Sätt ett papper emot och se om det sugs mot den.
Dock måste jag säga att det är full tillåtet att rengöra ventilerna med jämna mellanrum. Den är så skitig att det oavsett vilket håll det blåser känns ohälsosamt.
Hej, tack. Gjorde faktiskt det för ett tag sen haha. Men skulle precis göra rent den när jag såg detta. Pappret sögs fast, då hade mannen fel då.D Dr Benz skrev:
Liknande trådar
-
Tips av behandling till detta parkettgolv
Golv -
Är detta vad jag tror och hur åtgärdas det bäst?
Miljö & Hälsa -
Vad är din tanke om detta? Elektrikern var pensionerad
Kök -
Klarar vi detta med renoveringstapet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är detta en markgräns, dvs. Rör i betong eller enbart stöd för staket?
Bygglov