27 257 läst · 86 svar
27k läst
86 svar
Erfarenhet av silverfiskar?
Hej! Hur många tuber behövde du för ditt kedjehus? 😀S sebb12345 skrev:Som många andra skrivit så är det enda som funkar mot långsprötad silverfisk Advion gel. Hade själv stora problem med dessa i mitt kedjehus (dödade ungefär 5 per dag). Provade först Neuendorf Ohyra, och ja den dödar dessa, men inte långsiktigt och långt ifrån alla.
Efter att ha beställt och lagt ut Advion gel över hela huset såg jag dessa komma ut o dö inom 2-4 dagar. Efter 1 vecka såg jag någon död här o där. Nu ca 3 veckor senare har jag inte stött på en enda.
Det var lite svårt att få tag gelen på men löste det på denna sida: [länk]
tack för svar! Spännande. Hur är problemen nu jämfört med innan gelen? Hemma hos oss har det alltid funnits en närvaro av dom. Men inte varit i något problem. Men nu är de alldeles för många. Fällorna jag sätter in fångar in en hel del så jag förstår ju att det finns ännu mer😭S sebb12345 skrev:
Dag och natt! Jag applicerade gelen i januari, och efter att den verkat i ungefär 2-3 veckor, har jag inte sett en enda silverfisk sedan dess.M Mirbek skrev:
Låter intressant, kanske någon här som är intresserad av ett "gruppköp"? Tänkte beställa en tub men frakten var lite saftig för ett engångsköp.S sebb12345 skrev:Som många andra skrivit så är det enda som funkar mot långsprötad silverfisk Advion gel. Hade själv stora problem med dessa i mitt kedjehus (dödade ungefär 5 per dag). Provade först Neuendorf Ohyra, och ja den dödar dessa, men inte långsiktigt och långt ifrån alla.
Efter att ha beställt och lagt ut Advion gel över hela huset såg jag dessa komma ut o dö inom 2-4 dagar. Efter 1 vecka såg jag någon död här o där. Nu ca 3 veckor senare har jag inte stött på en enda.
Det var lite svårt att få tag gelen på men löste det på denna sida: [länk]
Jag har placerat ur fällor i lägenheten och fångat lite senaste dagarna, bland annat långsprötad. Så beställde en sån tub nu, var fri frakt när man inte tog snabb leverans. Får se hur det funkar men måste prova nåt mer eftersom jag fångat dessa i flera rum utöver badrummet nu.J Julistormen skrev:
Det började typ så hos oss också några i badrum och hall,sen sovrum, kök etc fler å fler..D Dalatorp skrev:
Inte trevligt. Pilla bort socklar i köket och la ut fler fällor för att se om dom är där under med. Inte haft detta problem i samma utsträckning tidigare men ny lägenhet och det verkar som att vi fick husdjur på köpet också.J Julistormen skrev:
Liknande trådar
-
Vad har ni för erfarenheter av solskyddsfilm?
Fönster & Dörrar -
Odla i murarhinkar, erfarenheter?
Trädgård allmänt -
Era erfarenheter av hantverkares debitering för småjobb
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Byte av värmepump - Erfarenhet av DREM och Panasonic?
Värmepumpar -
Någon som har erfarenhet av maskinsand?
Trädgård allmänt