D
Lustigt med Diplomat-dörrarna. Har 21x8 och 21x7, inköpta vår -22 med 95 mm både uppe och nere. Har precis varit framme med meterstocken och kontrollmätt.

Redigerat:
Fan vad konstigt. Det kan ju iofs ha ändrat sig de senaste åren men jag tror inte det.

Well, jag törs inte chansa så det blir dörrar från Br Johansson, där har jag snackat med konstruktören själv och han borde ju veta tycker man....:)

Tack för engagemanget iallafall!

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
7ender
Obehandlad furu 21x8 inköpt på Bauhaus för några år sen. Nåt norskt märke jag inte minns namnet på. Kanske ingen vidare kvalle.

Vit dörr med träpaneler installerad i en vägg med mönstrad grå tapet, synlig elektrisk strömbrytare och sängkant längst till höger i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grejen var att den gick att konfa hur som helst, inåt el utåt, höger el vänster, och då måste den ju vara symmetrisk.

7ender
tack för tipset. För att bli lika som de jag redan har kan jag inte måla den själv utan jag ska ha en som är vit och då är dörrarna gjorda med en hdf limmad på en kärna av furu. Den varianten finns inte på Bauhaus.

7ender
MathiasS MathiasS skrev:
tack för tipset. För att bli lika som de jag redan har kan jag inte måla den själv utan jag ska ha en som är vit och då är dörrarna gjorda med en hdf limmad på en kärna av furu. Den varianten finns inte på Bauhaus.
Den här verkar ju vara byggd så

Innerdörr från Bauhaus med en genomskärning som visar dörrkonstruktionen. Betydande text: "Innerdörr Solid Elements Norge Sensa Solid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: dock inte spegeln

Jepp den är mer rätt men den har samma problem som alla andra - att ramen i botten är bredare än resten av ramen.

Det blir Br Johanssons dörr!

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.